מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר: מעסיק לא יחייב עובד שהוא הורה לילד שנפטר לפרוש מעבודתו בשל גילו

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק גיל פרישה. 80 חברי כנסת תמכו, לא היו מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת העבודה והרווחה. בהצעת החוק מוצע להאריך בשנה את תוקפו של החוק הקובע כי מעסיק לא יחייב עובד שהוא הורה שילדו נפטר, לפרוש מעבודתו בשל גילו, עד ארבע שנים מיום שהגיע לגיל פרישה חובה.

בדברי ההסבר נכתב: "תכלית החוק היא לאפשר להורה שילדו נפטר לדחות את גיל פרישתו בארבע שנים מגיל הפרישה הקבוע בחוק, זאת מתוך הבנה כי המשך העבודה עשוי לסייע לאזרח הוותיק להמשיך בחיי שגרה על אף האסון שפקד אותו. החוק נקבע כהוראת שעה כדי לאפשר לבחון את יישומו והשפעתו על סוגיות הנובעות מהעסקת הורים שילדם נפטר. בהתאם לכך המשרד לשוויון חברתי ערך מחקר מלווה לבחינת המודעות לחוק, מידת מימושו והשפעותיו בקרב הורים שילדם נפטר ובקרב מעסיקים. המחקר הורכב מסקר בקרב ההורים ומראיונות עם מעסיקים רלוונטיים. לסקר השיבו 133 הורים ו־7 מעסיקים."

עוד נכתב כי, "בין שאר ממצאי הסקר, כ70% מההורים השיבו כי הם נשארו או שהם מעוניינים להישאר במקום העבודה לאחר גיל פרישת חובה. הסיבות שציינו המשיבים להישאר במקום העבודה הן, בין השאר, שהעבודה מעניקה להם תחושת משמעות, סיבה לצאת מהבית, העבודה מסייעת לחשוב פחות על האובדן, וכן ורצון להמשיך לעבוד מסיבות כלכליות, בראיונות עם מעסיקים עלו, בין השאר, קשיים במימוש החוק לצד היתרון בחיסכון בהליכים הנדרשים להשארת עובד מעל גיל פרישת חובה. לפי הערכות המשרד לשוויון חברתי, ביחס לשנים 2020 ו־2021 ,גודל הקבוצה שעליה החוק חל עומד על כ־5,300 אזרחים ותיקים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ גילה גמליאל: "בזמן היותי השרה לשוויון חברתי, כשהעלינו את החוק הזה הצבנו אותו לפרק זמן של הוראת שעה. היום החוק עולה רק להמשך הוראת שעה לשנה אחת בלבד. לדעתי כבר צריך לעגן את זה באופן חד-משמעי, זאת מתוך הבנה כי המשך העבודה עשוי לסייע לאזרח הוותיק להמשיך בחיי השגרה על אף האסון שפקד אותו. היום אנחנו נעביר אותו בהוראת שעה, וגם כאן אופוזיציה וקואליציה ביחד תומכים בחוק הזה."

צילום: freepik

Back to top button