טכנולוגיהמבזקים

גיימרים, תתכוננו: Edge Gaming בונה עבורכם רשת חברתית לשיתוף ויצירת מהלכי משחק

הפריחה הבלתי פוסקת של תעשיית המשחקים העולמית ממשיכה ליצור חברות שמפתחות פתרונות תוכן שמבוסס על החוויה האישית של השחקן: Edge Gaming הישראלית, שהוקמה רק לפני פחות משנה, השלימה סבב גיוס של 10 מיליון דולר בהובלת פלייטיקה, ענקית משחקי הקז'ואל. מלבד פלייטיקה, השתתפו בסבב המשקיעים הקיימים, קרנות ההון סיכון Stardom ו-AnD Ventures. מאז הקמתה גייסה החברה 12 מיליון דולר, כשגיוס ה-Pre-seed בוצע ביולי האחרון.

Edge Gaming מפתחת פלטפורמה ראשונה מסוגה המאפשרת לכל שחקן (גיימר) לייצר בלחיצת כפתור מקטעי משחק קצרים (15-30 שניות) שהוא בעצמו ביצע, לשתף אותם עם שחקנים אחרים ולאפשר להם לשחק אותם בעצמם. הפלטפורמה נחשבת לפורצת דרך בעולם הרשתות החברתיות בכלל והמשחקים בפרט מכיוון שהיא משנה את היחסים בין יוצרי התוכן לבין צרכני התוכן. אם עד היום יחסים אלו באו לידי ביטוי בתגובה או בלייק, כעת יוכל צורך התוכן גם לשחק בתוכן עצמו ובכך להרגיש חלק מהחוויה של יוצר התוכן.

כך, Edge Gamingשמה לראשונה את השחקן עצמו במרכז ולמעשה הופכת את השחקן ליצרן וצרכן תוכן בהתאם לרצונותיו. כיצרן תוכן, הפלטפורמה מאפשרת לשחקן להגדיר את רגעי המשחק אותם ירצה לשתף ולאתגר את הקהילה שלו. מנגד, כצרכן תוכן הוא יכול לבחור באילו קטעי משחק ירצה לשחק. בפלטפורמה של Edge Gaming יוכל השחקן לשחק רק את רגעי השיא במשחק, אותם רגעים שמחברים ומחזירים את השחקנים למשחק שוב ושוב ובכך מתכוונת Edge Gaming להגדיל את זמן חיות המשחק (Long Term Value) עבור יצרניות המשחקים – פרמטר קריטי עבורן. כך, יוצרת הפלטפורמה החדשנית של Edge Gaming פוטנציאל לשיתוף פעולה עתידי בינה לבין ענקיות משחקים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Edge Gaming מכנה את מקטעי המשחק Playables, כלומר תוכן שניתן לשחק אותו. הטכנולוגיה של החברה, המוגנת פטנט, מאפשרת לשחקן לייצר את ה- Playables תוך 10 שניות ולהעלות אותם לפלטפורמה החברתית של Edge Gaming ממש כפי שהוא מעלה סרטון ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טיק טוק ואחרות. זאת, להבדיל מהדרך הקיימת ליצירת מקטעי משחק (קרוי בעגה המקצועית Mod creation) שאורכת בין שעות עד שבועות, ונעשית בעיקר על ידי ענקיות המשחקים בעצמן.

החזון של Edge Gaming הוא למעשה להוות שחקן מפתח במה שמוגדר לאחרונה העתיד של תעשיית המשחקים: UGC – User Generated Content – תוכן שנוצר על ידי המשתמשים עצמם, במקרה דנן הגיימרים. בעידן הנוכחי, מדובר בעיקר על תוכן קצר, שנוצר באופן שוטף, על משקל סרטוני טיק טוק. כך, גיימר יכול להיות in game creator (יוצר תוכן משחקי) ונוצר אקו-סיסטם חדש שבו כל גיימר הופך ליוצר תוכן.

כרגע הפלטפורמה של החברה פועלת בגרסת בטא סגורה, ובכוונת Edge Gaming להתחיל להפיץ אותה מסחרית במהלך השנה הבאה, בתור התחלה בעיקר במשחקים מאוד פופולריים בדרגת AAA דוגמת CSGO ועוד. המודל העסקי ההתחלתי של החברה הוא שימוש בפלטפורמה שלה תמורת דמי מנוי שהגיימר רוכש, ובשלב מאוחר יותר – יצירת שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן פופולריים בתעשייה.

Edge Gaming מעסיקה 17 עובדים ובכוונתה להגדיל את מספרם ל-25 עד סוף השנה הנוכחית ול-40 עד סוף המחצית הראשונה של 2022.

Edge Gaming הוקמה על ידי האחים עמרי (33, משנה למנכ"ל) ואסף גזית (29, מנכ"ל) – שניהם גיימרים בעצמם. בין מנהליה הבכירים האחרים של החברה ניתן לציין את תמר רוחם (סמנכ"לית טכנולוגיות) שבעברה ניהלה צוותי פיתוח בחברות הגדולות בעולם ביניהםGo Daddy ; דוד נאמן (סמנכ"ל מוצרים ראשי), שבעברו כיהן בתפקידי ניהול שונים בין היתר ב-888, ענקית ההימורים המקוונים הישראלית; ואורי לבנון (סמנכ"ל שיתופי פעולה) בעל ותק רב בעולמות המשחקים ויצירת תוכן.

Edge Gaming פועלת בשוק שמגלגל מאות מיליארדי דולרים בשנה, ומכאן הפוטנציאל הטמון בה. לפי מחקר עדכני, שנעשה על ידי ענקית הייעוץ והמחקר Accenture, שוק הגיימינג בכללותו מגלגל מחזור שנתי של 300 מיליארד דולר. תחת הכותרת Gaming: The New Superplatform, ביססה חברת המחקר את ממצאיה מניתוח דטה של 4,000 גיימרים ב-4 השווקים העיקריים: סין, יפן, בריטניה וארה"ב, וזאת כדי להבין את צרכני הגיימרים ואת מה שמניע את הצמיחה של התעשייה. בשלוש השנים האחרונות, מספר הגיימרים גדל בחצי מיליארד והוא עומד כרגע על 2.7 מיליארד גיימרים ברחבי העולם. לפי תחזית Accenture, עד סוף 2023 מספר הגיימרים יעלה ב-400 מיליון.

בהקשר החברתי, שמתחבר לפלטפורמה שפיתחה Edge Gaming, נטען במחקר כי הפן החברתי במשחק גדל והופך לחוויית מפתח עבור גיימרים, הרבה מעבר לחוויות אחרות במשחק. 75% מהגיימרים השיבו כי יותר ויותר מהאינטראקציות החברתיות שלהם מתרחשות על גבי פלטפורמות המשחקים.

"עם Playables, מפתחי משחקים יכולים להתמקד בליצור גרפיקה ופיזיקה מושלמות בתוך המשחקים שלהם, בעוד השחקנים עצמם יקבלו את הכוח לקבוע כיצד המשחק ישוחק – בתנאים שלהם", מסביר אסף גזית, מנכ"ל Edge Gaming. "סבב הגיוס הנוכחי הוא הבעת אמון בחזון החדש שיצרנו עבור תעשיית המשחקים והערך שהוא מביא עמו למפתחי משחקים ושחקנים כאחד. אנחנו מצפים להמשיך במשימתנו לאפשר לשחקן לשבת במושב הנהג".

"יש מוצרים נהדרים, הזדמנויות שוק נהדרות ותזמון נהדר, אבל לעיתים נדירות קמה חברה שמסמנת 'וי' על כל שלושת אלו באופן שבו Edge Gaming עושה את זה", אומרת לי מוזר, שותפה-מנהלת בקרן ההון סיכון AnD. "הדרך שבה בידור נצרך כיום – קטעי תוכן מותאמים אישית, קצרים ובתדירות גבוהה שנוצרים על ידי יוצרי תוכן וחברי הקהילות שלהם – סוף-סוף הגיעה לתעשיית המשחקים. Edge Gaming מפתחת את העתיד של תעשיית המשחקים בכך שהיא מאפשרת לשחקנים לקבל הרבה יותר ערך מהמשחקים שהם אוהבים ומיוצרי המשחקים שאחריהם הם עוקבים".

"פלטפורמת ה- Playables של Edge Gaming היא המפתח למימוש מלוא הפוטנציאל של אינטראקציה חברתית בין שחקנים על ידי יצירת אינסוף תסריטים חדשים שמאפשרים לשחקנים לשפר את כישוריהם", אומר רז פרידמן, סמנכ"ל מוצר ראשי בפלייטיקה. "הפלטפורמה של Edge Gaming הולכת לשנות את סצנת המשחקים כפי שאנחנו מכירים אותה, ואנחנו נרגשים לתמוך בחברה ולתרום לה מהמומחיות והידע שלנו".

פלייטיקה, ענקית משחקי הקז'ואל הישראלית, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 7.5 מיליארד דולר ומקפידה להשקיע בחברות משחקים שיש להן בשורה חדשנית.

מימין לשמאל: דדי נאמן (CPO), אסף גזית (מייסד-משותף ומנכ"ל), אורי לבנון, תמר רוחם (CTO) ועמרי גזית (מייסד משותף ו-COO). צילום: תומר אביב

Back to top button