חדשות חוץמבזקים

טייפון הרסני בפיליפינים: לפחות 146 הרוגים, מאות אלפים פונו מבתיהם

מושל מחוז במרכז הפיליפינים אמר היום (ראשון) כי לפחות 72 בני אדם נהרגו כתוצאה מההרס שגרמה סופת הטייפון "ראי", מה שהביא את מספר ההרוגים בטייפון החזק ביותר שפגע השנה במדינה לפחות ל- 146 בני אדם, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

המושל ארתור יאפ ממחוז בוהול אמר ש-10 אחרים נעדרים ו-13 פצועים, וגרס כי ההרוגים עדיין עשויים לגדול במידה ניכרת, כאשר רק 33 מתוך 48 ראשי ערים יכולים לדווח לו על אבדות עקב תקלה בתקשורת. גורמים רשמיים ניסו לאשר מספר נכבד של מקרי מוות שנגרמו ממפולות קרקע והצפות נרחבות במקומות אחרים.

בהצהרות שפורסמו בפייסבוק, יאפ הורה לראשי הערים במחוז שלו, המונה יותר מ-1.2 מיליון בני אדם, להפעיל את סמכויות החירום שלהם כדי לאבטח חבילות מזון למספר גדול של אנשים יחד עם מי שתייה. שניהם חיפשו בדחיפות אילו ערים נפגעו באופן קשה. לאחר שהצטרף לסקר אווירי צבאי של עיירות שנפגעו מטייפון, אמר יאפ כי "ברור מאוד שהנזק שנגרם לבוהול הוא גדול ומקיף". לדבריו, הבדיקה הראשונית לא כיסתה ארבע ערים, שבהן סופת הטייפון פרצה פנימה כשהיא השתוללה במחוזות המרכזיים של האיים בימי חמישי ושישי. הממשלה אמרה שכ-780,000 אנשים נפגעו, כולל יותר מ-300,000 תושבים שנאלצו להתפנות מבתיהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: AP Photo/Jay Labra

הנשיא רודריגו דוטרטה טס לאזור בשבת והבטיח 2 מיליארד פזו (40 מיליון דולר) לסיוע. הוא פגש פקידים בעיר מאסין במחוז לייטה הדרומי, שם נולד. משפחתו של דוטרטה עברה מאוחר יותר לעיר דאבאו שבדרום המדינה, שם כיהן כראש עיר ותיק לפני שעלה לנשיאות. "ברגע שנולדתי לעולם הזה, אמרתי לאמא שלי, 'בואו לא נישאר כאן כי המקום הזה באמת נוטה לטייפונים'", אמר דוטרטה לגורמים רשמיים.

AP Photo/Jay Labra

הטייפון הכיל בתוכו עוצמת רוחות של 195 ק"מ (121 מייל) לשעה ומשבים של עד 270 קמ"ש (168 קמ"ש), מה שהפך אותו לאחד החזקים ביותר בשנים האחרונות שפגע בארכיפלג המועד לפורענות, השוכן בין האוקיינוס ​​השקט לים סין הדרומי.

לפחות 227 ערים ועיירות איבדו חשמל, ששוחזר מאז רק ב-21 אזורים, אמרו גורמים רשמיים, והוסיפו כי שלושה שדות תעופה אזוריים ניזוקו, כולל שניים שנותרו סגורים.

בוותיקן, האפיפיור פרנציסקוס הביע את הזדהותו עם תושבי הפיליפינים, בהתייחס לסופה "שהרסה בתים רבים".

כ-20 סופות וטייפונים מכים את הפיליפינים מדי שנה. הארכיפלג שוכן גם לאורך אזור "טבעת האש" השקט הפעיל מבחינה סיסמית, מה שהופך אותו לאחת המדינות הרגישות ביותר לאסונות טבע.

צילום: Philippine Navy via AP

Back to top button