מבזקיםצרכנות

בעקבות החשש מגל תחלואה נוסף: עלייה בפניה לחברות הפקטורינג

בעקבות החשש מגל נוסף של קורונה שיגרור אחריו אירועים כלכליים משמעותיים מדווחים בחברת איסתרא פרפקט על עליה של כ-30% בפניות בימים האחרונים. בחברה מסרו כי בעלי עסקים רבים פונים בימים האחרונים בבקשה לבחון הקדמת תשלומים וזאת מפני חשש שהקורונה תביא איתה סגרים או עיכובים בתשלומים.

לדברי יונתן קמון, מנכ"ל החברה: "בגלי הקורונה הקודמים ראינו שגופים רבים מעכבים את התשלומים והשוטף פלוס 30 הופך לשוטף פלוס 90 או אפילו למשך זמן ארוך יותר. בעוד בעל העסק נדרש להמשיך ולשלם שכ"ד, הוצאות שוטפות והתחייבויות שונות, והתקבולים משירותים שניתנו מבוששים מלהגיע ולכן עסקים רבים נערכים לגל הקורונה והם רוצים יתרות בחשבונות העו"ש על מנת להקטין את הסיכון מפני תשלומים מעוכבים או חלילה, פשיטת רגל של לקוחות משום שזה עלול לגרור אף אותם לקשיים תזרימיים."

"אחד מהפתרונות לנושא זה הוא פקטורינג- מימון חשבוניות, זאת משום שהעסקה נעשית על דרך המכר, הכוונה היא שהעסק לא לוקח אשראי אלא מוכר ומנזיל את החשבונית הפתוחה ללא זכות חזרה לגורם מממן. גם אם הלקוח מתעכב בתשלום או חלילה, מגיע לחדלות פירעון, הבעיה היא של הגוף המממן והעסק אינו נפגע מכך." הוסיף קמון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באיסתרא פריפקט מוסרים כי, "התופעה מוכרת וכי ידוע שבגל הקורונה הקודם חברות ניסו לפתוח קווי אשראי בבנקים ולהרחיב מסגרות אך לא תמיד מהלך זה צלח משלל סיבות ולכן בעלי עסקים רבים למדו כי רצוי להקדים תשלומים של לקוחות בעזרת מימון פקטורינג. לסיכום- במציאות של אי וודאות וחוסר שליטה, רצוי שעסקים יפעלו להחזרת השליטה והוודאות לידיהם, אחת מהדרכים היא מימון חשבוניות משום שבעל העסק גם משפר את התזרים וגם מקבל שקט נפשי."

צילום: freepik

Back to top button