צרכנות

פיתוח אתרים מורכבים: איך זה עובד – וכמה זה יעלה לכם?

במציאות העסקית של ימינו, כל עסק בישראל חייב שיהיה לו אתר אינטרנט נוח ונגיש, כזה שמציג את פעילות העסק, מאפשר יצירת קשר מהירה, נותן לגולשים הזדמנות להכיר את השירותים או המוצרים שהעסק מציע, ובהרבה מקרים גם מאפשר רכישה אונליין של כלל המוצרים בדרכים שונות. כאשר מדובר בעסקים קטנים יותר, כאלו שהאתר הוא לא חלק מרכזי מנפח הפעילות שלהם, ככל הנראה אין צורך באתר מורכב מדי וזה לא מסובך למצוא מי שיבנה אתר כזה. לעומת זאת, כשאנו מדברים על אתרים מורכבים יותר, כאלו שצריכים להיראות טוב יותר מבחינה גרפית, להציג קטלוג נרחב של מוצרים או שירותים ולאפשר מכירות בהיקפים גדולים, קיים צורך ממשי בבניית אתר באופן מקצועי יותר. כמובן שככל שאתר מורכב יותר כך יעלה המחיר לבנייה שלו, וכאן אנו נסביר בדיוק איך זה עובד וכמה זה צפוי לעלות לכם.

 

איך נראה אתר טוב?

בראש ובראשונה צריך להבין בכלל מה זה אומר אתר טוב. אתר צריך להראות מצוין מבחינה ויזואלית, עם חווית משתמש נהדרת וזמני טעינה מהירים, מערכת תשלום מתקדמת לסליקת אשראי (או אמצעי תשלום נוספים), וגם כזה שישדר את המסר שאותו רוצה העסק להעביר באופן מושלם. כדי להבין בדיוק איך אתרים שונים צריכים להיראות, שווה לראות כמה דוגמאות מתיק העבודות של אחת מחברות בניית האתרים המעניינות ביותר של השנים האחרונות בשם WEB3D.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תוכלו לראות שם איך מתאימים ממשק ייחודי לכל אתר בכל נושא. למשל הקמת מערכת לימודים אינטראקטיבית ונוחה למוסדות לימודיים, פורטל רכבים חכם שמתאים לכל מי שמתעניין ברכישה או מכירה של רכב, מערכת נוחה וחכמה לבחירת מתנות לעובדים במשרדים וחברות שונות וכן הלאה. חברה מקצועית תדע להתמודד עם כל אתגר ולהתאים עבורו את הפתרונות הדיגיטליים המתאימים ביותר.

 

כיצד נקבע מחיר של אתר מורכב?

אז כדי להבין איך נקבע מחיר של אתר, שווה לגעת בסוגי האתרים העיקריים:

אתר תדמית

אתר פשוט יותר שרק צריך להציג את העסק בצורה ברורה ונגישה. אלו יהיו האתרים הזולים ביותר לרוב. חברה מקצועית תוכל לבצע את העבודה בטווח של בין 5000 ל-20,000 לערך. ייתכן בהחלט שהסכום יהיה נמוך או גבוה יותר מהטווח, בהתאם לחברה, היקף העבודה והאלמנטים השונים שידרשו עבור האתר.

 

חנויות אונליין

אתרים בעלי מטרה ברורה של מכירת שירותים או מוצרים אונליין. האתרים הללו הם מורכבים יותר מפני שעליהם להתחבר עם מערכות סליקה ויש לתחזק אותם באופן שוטף יותר. כמובן שאלו יהיו אתרים שמחיר בנייתם גבוה יותר. טווח העבודה הממוצע עבור הקמת חנות ע"י חברה מקצועית יעמוד על בין 10,000 ל-40,000 ₪ לערך, וייתכן שבהחלט יותר, בהתאם להיקף העבודה הנדרש, גודל החנות ומספר העמודים שיהיו בו, ועוד.

 

אתרי פורטפוליו

אתרים שמטרתם להציג תמונות או תיק עבודות. אלו הם אתרים נפוצים לאנשי מקצוע כמו צלמים, אמנים, שפים וכן הלאה. מדובר אומנם על אתרים עם מספר עמודים קטן יותר, אך מלאכת העיצוב היא מורכבת יותר לרוב ושמה דגש על הפרטים הקטנים ביותר. המחיר כאן דומה פחות או יותר להקמת אתרי תדמית, אך הכל תלוי בהיקפי העבודה הנדרשים.

חשוב לזכור שהמחירים המוצגים הם טווחים ממוצעים בלבד, וכדי לקבל הצעת מחיר מדויקת בהתאם לצרכים שלכם, כדאי לפנות ישירות לחברה מקצועית שתיתן לכם סכום מדויק ביחס להיקף העבודה הנדרש.

 

מהם הפרמטרים לקביעת מחיר בניית אתר?

  • התאמה לגוגל: כדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש עליו להתאים לגוגל. מדובר בעבודת תכנות טכנית חשובה.
  • זמן הבנייה: ככל שאתר גדול יותר כך יעלה זמן הבנייה והמחיר בהתאם.
  • פיצ'רים מיוחדים: אפקטים ויזואליים, סרטונים וכן הלאה, כל אלו ייקרו את מחיר בניית האתר.
  • תוכן: חשוב מאד להזין תוכן איכותי וגם יצירת התוכן כמובן עולה כסף.

 

סיכום

הקמת אתרי סחר מורכבים היא משימה שכדאי להפקיד בידיהם של מומחים, גם כדי שהאתר ייראה מקצועי ומזמין, וגם כדי שהמומחים של החברה יוכלו לעזור לכם בכל בעיה או תקלה לאורך השימוש באתר. זכרו כי האתר שלכם הוא אחת הדרכים העיקריות להנגשת המוצרים או השירותים שלכם לקהלי יעד שונים, ובהחלט כדאי להשקיע באתר כדי שהוא יוכל לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

 

 

Back to top button