מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד הכלכלה: בודקים האם ניתן לחסום ייבוא קנאביס ממדינות שלא מאפשרות ייצוא

בדיון הוועדה המיוחדת לענייני התמכרויות וסמים, אשר התקיים היום (שלישי) בכנסת ועסק בחסמי יצוא קנאביס לצרכים רפואיים מישראל, אמרה לנה זייגר ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה כי המשרד בוחן האם ניתן לחסום ייבוא של קנאביס למדינת ישראל ממדינות שלא מאפשרות יצוא אליהן. "יש כללי סחר בינלאומיים שישראל מחוייבת להם, בהם איזור אפליה בין מדינות, ומאידך יש גם חריגות. אנחנו בודקים האם האפשרות הזאת ישימה".

יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע, הגיב: "אין כוונה לבצע חסימה ספציפית למדינה ספציפית, אבל אפשר לעשות בחינה משמעותית של כלים נוספים".

זייגר אמרה את הדברים בתגובה לקריאתה של סמנכ"ל תיקון עולם, יפעת קריב: "צריך לקבל החלטה אמיצה: אין יבוא ללא ייצוא. אם קנדה סגרה את הגבול לישראל, שלא יבואו. איזה עוד תעשייה בישראל מאפשרת ייבוא ללא הגבלה בלי ייצוא מקביל? אנחנו גם לא זקוקים לכל הכמויות האלה. התעשייה הישראלית יכולה לייצר עד 110 טון קנאביס רופאי לשנה, בעוד שהצריכה בישראל כרגע עומדת על 40 טון בלבד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע, השיב מנהל אגף ענפי שירות במשרד החקלאות, חיים תגר, כי "בעיקרון בתחומים אחרים לא מאפשרים יבוא ללא ייצוא".

במהלך הדיון ציין מנהל יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, יובל לנדשפט, כי בימים אלה מתבצע פיילוט לאישור ממוחשב מהיר של מועמדים לעבודה בחברות הקנאביס, אשר יקצר את הבדיקות האישיות והביטחוניות שלהם.

בתגובה קרא מנכ"ל שיח מדיקל, יוגב שריד, לאפשר בפרק הזמן הקרוב לחברות לבצע את הבדיקות בעצמן. "הפריון של כולנו נפגע משמעותית בזמן ההמתנה הזה", אמר שריד. ח"כ שפע

לנדשפט ציין עוד כי טרם התקבלו במשרד הבריאות תקני הכוח אדם והרכבים לצורך הרחבת פעולות ייצוא הקנאביס הרפואי מישראל.

רכזת פורום הקנאביס הרפואי בהתאחדות התעשיינים, יעל שכטר-סיטמן: "אנחנו הולכים סחור סחור בעוד שברור מה צריך לעשות: להכיר בקנאביס כתרופה ממקור צמחי". ח"כ שפע: "הסוגייה הזאת היא בליבת הדיון".

מאיר אריאל, מנכ"ל קבוצת בזלת: "ההתעסקות עם התקנים אינה רלוונטית, זה לא יקדם את הייצוא. השוק שלנו הוא אירופה. אין החלטה מי האחראי על הקנביס במדינת ישראל. אנחנו צריכים לעמוד בתקן האירופאי והרגולציה הישראלית לא מתאימה. אבל קודם כל צריך להחליט מי האחראי על הייצוא במדינת ישראל? מי מחליט? תנו את הסמכות למי שצריך ואל תפצלו אחריויות".

יו"ר הוועדה ח"כ שפע הודיע כי דיון המשך בחסמי הייצוא יתקיים בוועדה בעוד שבועיים.

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button