מבזקיםפוליטי / מדיני

חובת הבידוד למחוסנים ומחלימים מחו"ל הוארכה עד לשביעי בינואר

ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן אישרה היום (שלישי) את הארכתו של צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) בידוד בית והוראות שונות, המציע להאריך עד ליום 7 בינואר 2022, את ההסדר הקובע חובת בידוד לחוזר שהוא מחוסן או מחלים שלא שהה ב-14 הימים שקדמו להגעתו לישראל במדינה אדומה שהוגבלה היציאה אליה.

חוזר יוכל לסיים את תקופת הבידוד אם לא היו לא תסמינים ובכפוף לקבלת שתי בדיקות שליליות, אחת שבוצעה עם כניסתו לישראל והשנייה החל מהיום השלישי לתקופת הבידוד ולאחר שחלפו 24 שעות לפחות ממועד ביצוע הבדיקה הראשונה. בהתאם לחשש מכניסת וריאנט האומיקרון מוצע גם להאריך את האיסור על חוזרים אלו לנסוע בתחבורה הציבורית.

בפנייתו לוועדה מציין מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש כי מבחינת תמונת מצב התפשטות וריאנט האומיקרון בישראל, עד כה כ-80% מהמקרים שהוגדרו כחשד גבוה, אומתו כאומיקרון בקרב חוזרי חו"ל. נכון לתאריך 19/12/21, זוהו בישראל 174 מקרים מרוצפים של הווריאנט, פרט ל-17 מקרים בהם נראה כי מדובר בהדבקה קהילתית, רובם המכריע בקרב חוזרי חו"ל או מגעים הדוקים של חוזרי חו"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות הוסיפה: "אנחנו עדים לעלייה די מהירה בתחלואה, ובמקדם ההדבקה. מרביתם המכריע של נדבקי האומיקרון הם מחוזרים מחו"ל, אם כי תמונת המצב עשויה להשתנות בעוד זמן קצר לאור העובדה שמדובר בווריאנט מאוד מדבק. לכן בנקודת הזמן הזו אנחנו חושבים שיש מקום למדיניות יותר מחמירה והצדקה אפדימיולוגית להארכת הצו."

ליאור גור מפורום העצמאיים אמר בדיון: "הגענו לכאן כדי לדרוש להתנות את ההגבלות בפיציים לעסקים שנפגעים. לצערנו הרב המדיניות העקבית של האוצר היא שאין פיצויים."

ד"ר מתן גוטמן מלשכת ארגוני העצמאיים והעסקים הוסיף: "הגשנו עתירה שתדרוש דמי בידוד לעצמאיים. עד היום לא ראינו שום תזכיר חוק או התקדמות בעניין. אנחנו דורשים שכל הארכה שהכנסת תביא תותנה בהתחייבות קיימת של המדינה לבג"צ, אבל לצערנו בינתיים אנחנו רואים גרירת רגליים."

יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן: "עשינו אתמול דיון רחב של ועדת הבריאות יחד עם ועדת חוקה כדי לשמוע על ההשלכות של המציאות הבריאותית בישראל והשמירה לקראת מה שאנחנו רואים בעולם. יש הצדקה להחמרת הגבלות הבידוד לפי הנתונים הקיימים היום"

הארכת הצו אושרה כאמור פה אחד.

צילום: freepik

Back to top button