מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר רע"מ עבאס בהצהרה מפתיעה: "מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית וככה היא תישאר"

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס הצהיר היום (שלישי) בוועידת ישראל של עיתון "גלובס" כי "מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית וככה היא תישאר. אנחנו ריאלים. אני לא רוצה להשלות אף אחד. השאלה היא לא מה זהות המדינה אלא מה מעמדו של האזרח הערבי בה. מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית וככה היא תישאר. אנחנו ריאלים. אני לא רוצה להשלות אף אחד. השאלה היא לא מה זהות המדינה אלא מה מעמדו של האזרח הערבי בה."

עוד אמר כי "אין ספק שאנחנו עומדים בפתחו של עידן חדש. אני אומר את זה בצורה זהירה, אבל אנחנו מקווים שהתהליך הזה יצליח, והשותפות שאנחנו מקדמים ברמת הקואליציה כרגע, היא תהיה מגמה לעוד שותפויות ברמות שונות. גם בכלכלה, בהשכלה בכל תחום."

בנודע לראש הממשלה בנט אמר "היה חשוב להניח את היסודות הנכונים כדי לבנות תהליך כבד כזה. זה לא קל וכל אחד צריך לתת אמון בצד השני. הוא ביקש לא להפתיע (אותו), הוא ביקש וקיבל את זה שלא יהיו הפתעות. אני מקיים את זה עד הסוף. לו אני ראש הממשלה, מכיר מייד במדינה פלסטינית. לו אני אבו מאזן, קודם כל מאחד את הרצועה והגדה אחר כך עושה כל מה שניתן לחדש את המו"מ לקראת הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, תקף את עבאס: ״לא יעזור חוק הלאום ולא מנסור עבאס, אנחנו לא נתינים, אנחנו בני המולדת הזו, אזרחים בזכות, ונמשיך לפעול כדי שהמדינה תהיה שוויונית ודמוקרטית. נתינים מקבלים תכתיבים ואזרחים משפיעים על המדינה בה הם חיים, ושאלת זהות המדינה צריכה לעניין כל אזרח – ערבי או יהודי – שאכפת לו משלום ודמוקרטיה.״

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) הגיב בחשבון הטוויטר: "שוב מנסור עבאס מתייצב לימין הימין בהתבטאות אנטי דמוקרטית מבישה. לאזרח הערבי הפלסטיני יש זכות שווה על מדינתו ועל קביעת זהותה. אי אפשר לנתק את שאלת זהות המדינה ממעמדו של האזרח הערבי בה. מעמדו יהיה שווה ומכובד אך ורק אם זהות המדינה תהיה שוויונית ומכבדת – קרי, מדינת כל אזרחיה."

ח״כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) ציין בחשבון הטוויטר: "פיצול האישיות של ח"כ מנסור עבאס מטעה הן את הציבור היהודי והן את הציבור הערבי, יש מנסור בערבית ויש מנסור בעברית והם סותרים אחד את השני. שאלת מעמדו של המיעוט הפלסטיני בישראל קשורה בטבורה בהגדרת המדינה כמדינה יהודית. רק מדינת כל אזרחיה מובילה לצדק ושיוויון מלא בין כל האזרחים."

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

Back to top button