בריאותמבזקים

שנתיים לאחר שעבר דום לב בביתו: סיים קורס חובשים ומציל חיים באמבולנסים של מד"א

לפני כשנתיים, כשהיה במהלך אימונים למרתון, לקה אייל צור, בן 51 בליבו, איבד את הכרתו והתמוטט. מיד עם קבלת הדיווח במוקד 101 של מד"א על האירוע הוזנקו למקום כונני התגובה המיידית וצוות ניידת טיפול נמרץ. בין כונני מד"א שהגיעו למקום היה גם יו"ר הנהלת המתנדבים במרחב ירקון של מד"א והחובש הבכיר חיים דגן שהחל מיד בפעולות החייאה מאומצות שכללו מתן מכות חשמל ממכשיר מפעם (דפיברילטור) עד אשר ליבו של אייל חזר לפעום והוא פונה במצב קריטי לבית החולים בניידת טיפול נמרץ של מד"א.
 
לפני כחצי שנה, במהלך ערב חשיפה לקראת קורס חובשים ונהגי אמבולנס של מד"א בישוב כוכב יאיר-צור יגאל שאל חיים דגן את משתתפי הערב האם למישהו מהנוכחים הייתה הכרות בעבר עם שירותי מד"א והאם מישהו מהם נזקק בעצמו לסיוע רפואי. אייל הרים את ידו – סיפר על המקרה שעבר ועל חייו שניצלו הודות לצוות מד"א. חיים, שהבין מיד כי הוא ביצע באייל פעולות החייאה בביתו קרא לו לגשת לבמה וחיבק אותו בהתרגשות. לפני כשבוע נסגר המעגל כאשר אייל סיים בהצלחה את קורס החובשים והחל את התנדבותו באמבולנסים ובהצלת חיים של אחרים.
 
חיים דגן, חובש בכיר ויו"ר הנהלת המתנדבים מרחב ירקון של מגן דוד אדום: "לפני שנתיים כשהייתי כונן בישוב, קיבלתי קריאה על אדם מחוסר הכרה. כשהגענו אליו ביצענו בדיקות רפואיות ופעולות החייאה שכללו שימוש במכשיר מפעם. המפגש המקרי עם אייל בערב החשיפה של קורס החובשים וסגירת המעגל פה בהענקת תעודת סיום קורס חובשים היא מרגשת מאין כמוה. העובדה שהחל מהיום הגלגל התהפך ואייל יהיה בצד הנותן ומציל החיים היא מדהימה."
 
על ההחלטה להצטרף למשפחת מד"א, סיפר אייל: "אשתי ואני החלטנו יחד להתמקד בהשבת הטוב, להחזיר לחברה ולקרוא לאנשים נוספים לבוא ולהציל חיים. ההתנדבות במגן דוד אדום מאוד מספקת ומרגשת ואני מאוד שמח שזכיתי בהזדמנות לעזור גם לאחרים. לפני כשנתיים חיי נראו אחרת לגמרי והיום אני במקום של נתינה ועזרה לזולת, בזכות צוות מד"א שעזר לי והציל את חיי".
 

צילום: דוברות מד"א

Back to top button