בריאותמבזקים

קבינט הקורונה התכנס: "האומיקרון בישראל מתקדם בדיוק לפי הציפיות וההערכות שלנו"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פתח לפני זמן קצר (שלישי) את ישיבת ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה), בנאום קצר, בו שיבח את החלטות הקבינט לסגור מוקדם את הכניסה לארץ לזרים, אך הוסיף שלא ניתן למנוע את גל התחלואה הקרוב.

בפתח דבריו אמר רה"מ: "אנחנו מביאים היום לקבינט שורה של החלטות שמיד יוצגו. המטרה שלנו היא לאפשר למדינת ישראל לצלוח את גל האומיקרון, תוך שימור התפקוד של הכלכלה והמשק ככל האפשר. האומיקרון בישראל מתקדם בדיוק לפי הציפיות וההערכות שלנו. לפני כשלושה שבועות וחצי קיבלנו כאן, בפורום הזה, החלטה אמיצה ומרחיקת ראות, לסגור את ישראל לכניסת זרים מכל העולם. זה קנה לנו יתרון של כמעט חודש על ידידינו באירופה ובארה"ב. אבל עכשיו, אנחנו בהכפלה של מספר המאומתים ואנחנו נכנסים לקצב האקספוננציאלי."

עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר: "אנחנו צפויים לראות מגמה דומה של הכפלות כל יומיים-שלושה בזמן הקרוב, אולי פחות. הציבור צריך להיות מודע לכך שצפויה עליה דרמטית בתחלואה. זה לא הגזמות, זה הצפי ואני מעריך שזה יגיע מאוד מהר. אנחנו לא יכולים למנוע את הגל, אין אפשרות כזו. אבל אנחנו בהחלט יכולים ונותנים את הכלים לאזרחי ישראל להגן על עצמם בעיקר מפני תחלואה קשה, לכשחלקם ידבקו. צריך לומר – מי שעם חיסון, עוטה מסכה, ומתנהג בצורה טובה, הסבירות לפגיעה היא נמוכה. אנחנו לא יודעים עדיין, גם ברגע זה, את רמת החומרה של הנגיף. עבר פחות מחודש מאז שניתן לנגיף שם זמני. להערכתי נדע את זה תוך שבוע וחצי כשהנתונים מאנגליה ודנמרק יגיעו, הן מדינות שעושות עבודת תיעוד רצינית. אנחנו כן יודעים שמי שמחוסן באופן מלא מוגן מפני תחלואה קשה לאין ערוך, לעומת מי שלא מחוסן או לא מחוסן בצורה מלאה. לכן, חיסונים, מסכות וריחוק חברתי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר בנט: "נכון לעכשיו, יש מספר גדול של ישראלים שקיבלו שתי זריקות ולא את המנה השלישית. יש גם מיליון ילדים שלא קיבלו אפילו זריקה ראשונה. כרגע הם חשופים והמטרה שלנו היא להניע אותם בהיקפים גדולים בימים הקרובים לצאת ולהתחסן. יש גם את קהל המבוגרים, שאני ממתין בקוצר רוח שמשרד הבריאות יאשר לתת חיסון רביעי לזקנים, לאוכלוסיות מדוכאות חיסון, כדי שנוכל להגן עליהם. אנחנו דנים פה על ליבת המדיניות. כמי שנושאים באחריות – אין בידיים שלנו ברירות טובות. הברירה היא בין הגבלות וצעדי מנע עכשיו, לבין צעדים הרבה יותר קשים אחר כך. לא צריך להיות נביא בעניין הזה. ליבת האסטרטגיה שלנו היא לעכב ככל האפשר בעוד יום ועוד יום, לחסן ולהיערך ככל האפשר, ולרדד במעט את קצב ההידבקות. על המתווה שאנחנו מביאים הערב עבדו ביממה האחרונה באינטנסיביות מול המשרדים הרלוונטיים, הוא לא נופל כהפתעה על המשרדים, להבנתי זה בהסכמה. אני מבקש שכולנו נשדר לציבור רצינות ונחישות, כדי שהציבור יגלה אחריות ויירתם"."

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

Back to top button