חדשות הארץמבזקים

השר כהנא על בקשת המשפחה להסדיר את ישיבת חומש: "אנחנו צריכים לפעול שכך זה יראה"

שר הדתות מתן כהנא הגיע אמש (שלישי) יחד עם חברי מפלגת 'ימינה' יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן וח"כ יום טוב כלפון לנחם את משפחתו של יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע ירי ביום חמישי האחרון.

יהודה הי"ד נרצח בשבוע שעבר בעת שירד מישיבת חומש לעבר ביתו שבשבי שומרון. במהלך ניחום האבלים שמע השר כהנא מבני המשפחה על דמותו של יהודה ששילבה בין לימוד התורה להתיישבות, וכן על החשיבות של הישיבה במקום שהייתה הבית הרוחני שלו. אביו של יהודה הרב מרדכי דימנטמן אמר לשר: "זה שתפסו את המחבל זה נהדר. אבל זה לא מנחם אותנו. יהודה השאיר אחריו צוואה. אם לא יסדירו את ישיבת חומש ובוודאי אם יהרסו את הישיבה מייד אחרי השבעה אנחנו נראה בזה פגיעה אישית בנו. שדמו נשפך לשווא".

השר כהנא התייחס לדרישת המשפחה שלא להרוס את ישיבת חומש ואמר: "אני מבין היטב את הדברים בנוגע לחומש. ברור שברמה האישית אני מאמין שכך צריך להיות, ואני חושב שאנחנו צריכים לפעול שבאמת כך זה יראה" הוסיף השר כהנא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר ניחם את המשפחה ואמר כי הכל מתחיל בתורה שלנו, בארץ שלנו, וזה הבסיס להכל. לדבריו "אנשים כמו יהודה הי"ד הם העתיד שלנו. הם האנשים שאליהם אנחנו צריכים לשאת את עניינו. דלגיטמציה לאנשים היקרים האלה זה גבר חמור מאוד. זה נגד כל עולם הערכים שאני חושב שכולנו פה מסכימים עליו. כולנו גדלנו על עולם הערכים הזה, על נתינה, על הקרבה בין אם זה בהתיישבות ובין אם זה בצבא ובין אם זה על התורה".

"אני חושב כשאני מסתכל על המשפחה המפוארת הזאת, אנשים שכולם גדלו לערכים ולעולם של נתינה ואנחנו רק צריכים להסתכל וללמוד. אני בפירוש מסתכל על אנשים כמו יהודה הי"ד בהערצה גדולה. אנשים שהקדישו את חייהם גם להתיישבות וגם לתורה, שילוב של שני הדברים הכי חשובים שיש לנו.

צילום: יוסי כהן

אביו של יהודה, הרב מרדכי דימנטמן הודה לשר כהנא ואמר: "אנחנו בכוונה לא נכנסים לדברים הפוליטים, אבל בהחלט אפשר לשלב ידיים ברחבי הכנסת. אני לא מונה מפלגות, זה דבר בסיסי שנוגע לכל ישראלי ולכל יהודי שחי פה. כאן זה מעבר למפלגות ומעבר לאופוזיציה וקואליציה ויש כאן חזרה, לא להרבה שנים אחורה, חזרה לערכי היסוד של דוד בן גוריון ויצחק שמיר".

דבריהם של השר כהנא והמשפחה מכוונים לדיווחים שלפיהם בתום ימי השבעה תיהרס הישיבה בחומש ולא יהיה ניתן לשוב יותר למקום. ביום שני כונסה בבית האבלים מסיבת העיתונאים בנושא בה דיברו האלמנה, המשפחה, ראש ישיבת חומש וכן ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן.

אלמנתו אתיה דימנטמן סיפרה "לצערי הרב נודע לי שעומדים להרוס את חומש משחקים במשפחה שיושבת שבעה כאילו אנחנו בובות, משחקים בלי רגש."

אתיה פנתה לראש הממשלה: "בנט, גדלת על ערכים של תורה ומוסריות, ויהודה היה איש של צדק. זה נראה משהו קטן לבקש שהישיבה תישאר בחומש אבל זה משהו גדול שקשור לגאולה. ביום חמישי נעלה לקבר ומשם נצעד חזרה לחומש. אנחנו מזמינים את כל עם ישראל לצעוד איתנו, בואו לצעוד איתי ועם דוד ועם כל המשפחה. מי שיבנה את חומש לא יצטער", הוסיפה האלמנה.

אביו של יהודה הי"ד, הרב מרדכי דימנטמן, קרא גם הוא לציבור להצטרף לצעדת המשפחה וישיבת חומש ולדרישה שלא להרוס את הישיבה "יהודה לא יחזור אלינו, הנחמה שלנו היא רק אם דמו לא נשפך לריק. אם חס ושלום יפנו את הישיבה דמו ישפך לריק ונרגיש שפוגעים בנו. נתנחם רק בבניין חומש. מבית הקברות לא נשוב לביתנו, נלך למקום הרצח ולישיבה ששם יהודה היה בשעותיו האחרונות. אני קורא לציבור הרחב – בואו איתנו", קרא האב.

צילום: יוסי כהן

ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן הוסיף: "אנחנו יודעים שנעשתה החלטה להרוס את חומש, כולל הערכות של הדרג הצבאי וכוחות הביטחון במקום. 15 שנה מאז שנעקרנו משם, 15 שנה שבהן נהגנו לכבד את כולם ולא עשינו רע לאדם ורק הפצנו אור ותורה בשם כל ישראל. יהודה אהב את חומש בכל נימי נפשו. יהודה היה מלא באור ובטוב. אנחנו בשעה הזאת מזועזעים והמומים מההחלטה להרוס את הישיבה ולעקור אותה ולתת פרס לרוצחים ולתת פרס לטרור", מסר ראש הישיבה.

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן מסר כי: "אנחנו יודעים שכנראה הממשלה הזו בלי לדון בלי להחליט, קיבלה החלטה מעשית להמשיך את המגמה, לא בצורה רצחנית כמובן, אבל להמשיך את הפגיעה בהתיישבות שם ובמקום לחזק ולתת את האישור לישיבה, להרוס את הישיבה עד עפר ולא לתת ליהודים להישאר במקום. אין פרס יותר גדול מזה לטרור ואין היפוך יוצרות ועוול מוסרי יותר מהדבר הזה.

"אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון, להסתכל לאנשים היקרים האלה בעיניים ולהסתכל לכל עם ישראל בעיניים. אני קורא ודורש מהממשלה תלמדו מהמשפחה הזו, תלמדו ממנה דרך ארץ, תלמדו ממנה מוסר, תלמדו ממנה ערכים וציונות, ואל תעזו להעביר מסר למרצחים מהרשות הפלסטינית שמשתלם לרצוח יהודים. החלטה להרוס את ישיבת חומש מיד אחרי הרצח היא גם עוול מוסרי, היא גם פרס לטרור וגם עלולה לייצר גל של פיגועים נוספים כי המחבלים הפחדנים האלו בוחנים את התגובות שלנו. אני קורא ומתחנן לממשלת ישראל אנא התעשתו", סיים דגן.

Back to top button