מבזקיםפוליטי / מדיני

שרת החינוך על הטענות בדבר הכחשת הנגיף מצדה: "אמירות שקריות מצד ח"כים מהליכוד"

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) את הצעתו של חה"כ אופיר כץ בדבר "הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא חשד להסתרת נתוני תחלואת קורונה על ידי שרת החינוך". בהצבעה שמית תמכו בהצעה 50 חברי כנסת, לעומת 56 שהתנגדו.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לאחרונה פורסמו דיווחים לפיהם שרת החינוך הסתירה נתוני תחלואה ונתונים בדבר התפרצויות של נגיף הקורונה בבתי ספר ומנעה מסירתם למשרד ראש הממשלה. מדובר בדבר חמור, שכן נוגע לבריאות ילדנו. יש חובה לבדוק האם באמת הוסתרו נתונים ובאילו היקפים."

חה"כ אופיר כץ הוסיף: "הפרסומים על הסתרת מידע הם חמורים ולא יכולים לעבור לסדר היום. צריך לבחון אם אכן היו ובאילו היקפים. הקורונה הורגת, הקורונה לא מרחמת, ובלתי נתפס שלמקבלי החלטות לא יהיו את כל הנתונים הנדרשים. בבריאות ילדנו אין שום מקום לאג'נדות הזויות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה לחה"כ אופיר כץ, אמרה שרת החינוך: "המרצע יצא מן השק. מדובר בקמפיין תעמולה מתוזמר שלא נפסק מצד הליכוד ומי שעומד בראשו, מאז תקופת הבחירות. אי אפשר להסתיר נתוני קורונה כי מי שמקבל אותם ומזרים אותם למשרד החינוך ופיקוד העורף זה משרד הבריאות. בכל בוקר, יש ישיבת חיתוך מצב עם ראש הממשלה, משרד הבריאות, פיקוד העורף. בכל רשות מקומית יש דשבורד שאליו מקבל ראש הרשות את כל נתוני התחלואה של היישוב שלו, בצורה גלויה ושקופה. הדיווחים על הסתרת הנתונים היו דיווחים מגורמים עלומי שם, ולעומת זאת, יצא המנכ"ל היוצא ואמר בצורה מפורשת שלא היה דבר כזה מעולם, הוא התנער מהדיווחים הללו ואמר שהוא חותם על כל הדיווחים והנתונים שעברו מדי בוקר, והצהיר עליהם כמהימנים".

עוד הוסיפה שאשא ביטון ואמרה: "האמירות השקריות על הכחשת קורונה מצד ח"כים מהליכוד – אני לא מאחלת לא להם, לא לקרובים שלהם, לא לאף אחד במשכן שלהם, לשלם את המחיר הכבד והאובדן האישי שאני שילמתי למחלה הארורה הזו. אבל זה קמפיין, וגם הקמפיין השקרי שאתם מהדהדים בנושא החיסונים הוא עורבא פרח. משרד החינוך פתוח לחיסונים מאז שהחליטה על כך הממשלה. משרד הבריאות מחסן בהתאם לכוח האדם שמגיע לבתי הספר, ולפי הסכמת הורים. בשבוע האחרון היו 50 ניידות שחיסנו בהצלחה, בעיקר במגזר הערבי. אם היו יותר ניידות, היו יותר מתחסנים."

לסיום, אמרה שרת החינוך: "לאורך כל תקופת הקורונה, גם בממשלה הקודמת וגם היום, אני דיברתי בעד לחיות לצד הקורונה, כי עוד אז, חזרתי והדגשתי שאנחנו הולכים לתקופה ארוכה שבה הקורונה תהיה כאן. הקורונה תישאר כאן ואנחנו צריכים לראות איך חיים לצדה, כי סגר מחסל את הכלכלה, המסחר, בעלי העסקים, והיום כשרת חינוך יש לי תפקיד אחד: להגן על הילדים במדינת ישראל. לוודא שתהיה להם שגרה ויציבות בתוך בתי הספר. כשאתם שלחתם אותם הביתה במשך שנה וחצי, הילדים התרסקו. קיבלנו אותם למערכת מפורקים עם עליה במצוקות והפרעות אכילה, אלימות הולכת ומשתוללת כי הילדים התפרקו מכל מה שהכירו לפני כן ואני נלחמת בשיניים כדי שיישארו במסגרת בית הספר. נלחמתי על פתיחת שנת הלימודים והזהירו שהתחלואה תעלה, משהו מזה קרה? לא. נלחמתי על כיתה ירוקה ולמנוע בידודים, היום כולם מבינים את החשיבות של זה. חשוב לצמצם את הפערים החברתיים-רגשיים וגם הלימודים, וזה מה שאנחנו עושים".

ארכיון. צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

Back to top button