חדשות הארץמבזקים

שפעת העופות בעמק החולה: "חמישית מאוכלוסיית העגורים בישראל נפגעה עד כה"

רעיה שורקי, ממלאת מקום מנכ"ל רשות הטבע והגנים, קיימה היום (חמישי) סיור מיוחד באזור עמק החולה עם אנשי המקצוע והפקחים של רשות הטבע בעקבות ריבוי מקרי שפעת העופות והאיום על עופות הבר בישראל.

לדברי שורקי, "רשות הטבע והגנים החלה בתהליך סריקה וניטור באמצעות פקחי השטח ובתיאום עם משרד החקלאות ומשרד הגנת הסביבה בגופי מים נוספים בצפון באזור עמק יזרעאל, עמק המעיינות, עמק זבולון וחוף כרמל, על מנת לבחון אם קיימת התפשטות של מקרי שפעת העופות גם לאזורים אלו. מסיור שביצענו בעמק החולה נראה כי אוכלוסיית העגורים שנפגעה בשמורת החולה קטנה משמעותית לעומת אלו שבאגמון החולה בשל ריכוזם באגמון. בשלב זה נמשכת אספקת המזון לעגורים על מנת למנוע עד כמה שניתן את התפזרותם לאזורים אחרים".

שורקי מוסיפה כי, "מהערכת המצב שביצענו עולה כי ישנה כמות גדולה של פגרים בעמק החולה. ההערכה נכון לעתה היא כי חמישית מאוכלוסיית העגורים בישראל נפגעה עד כה והצפי שנגיע לכ- 25-30 טון של פגרי עגורים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, לאור ריבוי מקרי שפעת העופות בעמק החולה, רשות הטבע והגנים סגרה את שמורת הטבע החולה למבקרים מחשש לבטיחותם, זאת נכון לעתה עד יום שלישי הבא, 28 בדצמבר (כולל).

ברשות הטבע והגנים שבים ומציינים כי ככלל בתקופה זו יש להימנע ממגע עם עופות בר ועם הפרשותיהם ובמקרה ומזהים בשטח מיני עופות פגועים או מתים יש לדווח על כך מיד למוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639*.

צילום: שלומית שביט רשות הטבע והגנים

Back to top button