מבזקיםמשפטי/פלילי

ארבעה חודשי עבודות שירות נגזרו על קצין משטרה בכיר לאחר שהורשע בביצוע מעשה מגונה

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום על דוד הרוש, קצין משטרה בדרגת רב-פקד, ארבעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת, זאת לאחר שהורשע בביצוע מעשה מגונה בקצינה בעת שהיה חניך בקורס פיקוד ומטה (פו"מ).

על פי הכרעת הדין, לפני כשלוש שנים השתתף הנאשם כחניך בקורס פיקוד ומטה (פו"מ) של משטרת ישראל שנערך במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, ולקח חלק בערב יחידה לחניכי הקורס במועדון בנמל תל אביב. הנאשם יצא למסיבה עם שלושה חניכים נוספים עמם שב למכללה בתום המסיבה. בנסיעה חזרה ישב הנאשם במושב האחורי ולצדו המתלוננת. במהלך הנסיעה ביצע בה מעשה מגונה בניגוד לרצונה.

במענה לכתב האישום הכחיש הנאשם את ביצוע העבירה, ובבית המשפט נוהלו הוכחות. לאחר שמיעת הראיות, הרשיע בית משפט את הנאשם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט קבע בגזר הדין כי "לא מדובר רק בחומרת העבירה בה הורשע הנאשם, אלא גם בחומרת הנסיבות בהן היא בוצעה, דהיינו: ביצועה של עבירת מין על ידי קצין משטרה בכיר, בדרגת רפ"ק, במסגרת קורס יוקרתי של המשטרה לקצינים המיועדים לקידום. כידוע המשטרה אמונה על אכיפת הדין ועל כן שוטריה- וקציניה על אחת כמה וכמה- צריכים להיות מופת ודוגמא לכל כיבוד החוק. לפיכך, בביצועה של עבירת מין במסגרת קורס פו"מ יש משום פגיעה לא רק במתלוננת, אלא גם בסדרי השלטון והמשפט ובאמון הציבור במשטרה". התיק נוהל על ידי עו"ד ליאת יונניאן ונחקר על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button