מבזקיםמשפטי/פלילי

תשעה חשודים נעצרו בגין סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה במגזר הערבי

במסגרת המאבק של משטרת ישראל נגד משפחות פשע בחברה הערבית, בשנה האחרונה התנהלה חקירה סמויה ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), בחשד לעבירות חמורות של סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה מתחום המכרזים בקרקעות. על פי החשד, גורמים עבריינים ממשפחות פשע, פנו לכאורה לזוכים במכרז קרקעות באזור טייבה והעבירו להם מסר מאיים על חייהם, בטענה כי הקרקעות שייכות להם ועל הזוכים לבטל את הזכייה או לשלם מאות אלפי שקלים בעבור אותן קרקעות.

למרות הזכייה באופן חוקי ולגיטימי, במכרז סדור של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), עלה בחקירה כי חלק מהזוכים חששו לחייהם וככל הנראה לא מימשו את הזכייה ונאלצו לבטלה, בעקבות סחיטה באיומים שביצעו נגדם מספר חשודים תוך שהם מהלכים אימים עליהם. הבוקר (שני) לאחר חקירה מאומצת והמעבר לחקירה גלויה, פשטו עשרות שוטרים מהיאחב"ל, מתפ"א ושוטרי יס"מ, על בתיהם של מספר חשודים באזור טירה, נצרת, טייבה ואום אל פאחם, וביצעו חיפושים ומעצרים של תשעה חשודים. במהלך החיפושים נתפסו סכומי כסף מזומן בעשרות אלפי שקלים, למעלה מ- 150 אלף יורו ומאות אלפי דולרים.

החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). במסגרת החקירה וככל שיידרש, יובאו החשודים לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בגין החשדות: סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button