חדשות הארץמבזקים

תלמידת כיתה ח' מספרת בכנסת: "בעיית האלכוהול מתחילה בשולחן הכיבוד בבר מצווה"

בדיון הוועדה לענייני התמכרויות שהתקיים היום (שלישי) בכנסת ועסק בהתמודדות מערכת החינוך עם התנהגויות סיכוניות, אמרה זוהר, תלמידת כיתה ח' ביישוב שוהם: "האלכוהול מתחיל כבר בשולחן הכיבוד של הבר מצווה. ואז מופעל לחץ, ילדים שותים ולא יודעים איך וזה מגיע למצבים מסוכנים".

מנהלת תחום בכירה סמים ואלכוהול ברשות הלאומית לביטחון קהילתי, אורית שפירו, הזכירה: "מי שמאפשר את האלכוהול בבר מצווה, אלה ההורים שמארגנים את המסיבה"

הממונה על מניעת סמים ואלכוהול במשרד החינוך, קרן רוט-איטח, הציגה בדיון את תכנית משרד החינוך למניעת שימוש בחומרים מסוכנים, הכוללת הרצאות להורים, חודש מודעות, שיעורים לקראת חגים וחופשות ועוד. "תופעת הסמים והאלכוהול בקרב בני הנוער, כחלק מהתמודדות עם קשיים וכחלק מתרבות הפנאי עוברת תהליך של נרמול", התריעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יעל אנדר, תלמידת כיתה י' ברמת השרון, אמרה בתגובה: "אנחנו צריכים להיות מציאותיים ומחוברים לשטח כדי לצמצם נזקיםץ. מעבר למניעה החשובה, חשוב להכניס לתכנים החינוכיים דגש על שתייה בסביבה בטוחה: לא מומלץ לשתות, אבל אם בכל זאת שותים, שימו לב שהסביבה לא מסכנת אתכם ויש סביבכם אנשים שיכולים לשמור עליכם. למשל: למי אפשר לפנות, מי יכול לעזור לי, איפה השומר, איך מצליחים לחזור הביתה. זה לא קורה כרגע"

יו"ר מועצת התלמידים הארצית, עומר שחר: "אם אומרים לך כל הזמן אל תעשה, אתה עושה דווקא. התלמידים גם רואים את המורים שלהם מעשנים, גם אם זה קצת מחוץ לשער בית הספר"

מאיה כהן, תלמידת כיתה י"ב בעומר: "אין פרקטיקה לגבי איך להתמודד עם התמכרות. זה נורא חשוב ואין את זה כרגע בבית הספר"

ראש תחום שותפות נוער במועצה לשלום הילד, עו"ד עדי נעמת: "זה לא צריך להיות כשיעור של כישורי חיים פה ושם, אלא כתכנית שמיושמת בשטח עם כל המשאבים הנדרשים"

שיהאב אלדין, תלמיד י"ב מטייבה: "עושים את כל זה גם בבית הספר ומוכרים אחד לשני. כל יום מושכים מישהו חדש לדבר הזה. רוב המורים והמנהלים מגיבים: אל תתקרב עוד פעם ונתחיל דף חדש. כולנו יודעים שזה לא יקרה"

יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע: "אני מבין את האתגר, אבל אני בטוח שיש צוותים של מורים ויועצים שיודעים לתת את המענה הנכון. המערכת הבית ספרית היא זו שחיה את היומיום ומבינה את הצרכים".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button