מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד רה"מ כינס את פורום ההסברה הלאומי לאחר שנים

מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, כינס היום (שלישי), למפגש וירטואלי את פורום ההסברה הלאומי, לראשונה מזה שנים. בפורום חברים כלל הגורמים המובילים את מאמצי ההסברה במדינת ישראל, בהם חטיבת דובר צה"ל, חטיבת דוברות המשטרה, משרדי החוץ והביטחון, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) וגופים נוספים.

תכלית עבודתו של הפורום היא תיאום וסנכרון עבודתם של כלל גורמי ההסברה הרלוונטיים, במטרה להוביל מסר אחיד, מדויק וברור בנושאים משמעותיים ובאירועים בסדר גודל לאומי, אל מול קהלי היעד השונים אליהם פונה מדינת ישראל. מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, אשר נמצא בימים אלו בתהליך הקמה מחודש, הוביל את כינוס הפורום, שיוסיף להיפגש בהמשך באופן שוטף.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פתח את הכנס בדברי ברכה, ובהמשך נשאו בו דברים ראש מערך ההסברה הלאומי – אלעד טנא, מנהל מטה ההסברה הלאומי – גדי עזרא, דובר צה"ל – תא"ל רן כוכב, ראש חטיבת דוברות במשטרת ישראל – תנ"צ הדס מדמוני-שפירא, וסמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית במשרד החוץ – נעם כ"ץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי ראש הממשלה: "אני מברך על כינוס הפורום החשוב הזה, פורום ההסברה הלאומי, בו כל הגופים מנהלים שיח, מזקקים מסרים ומתאמים את חזית ההסברה של מדינת ישראל. התדמית שמיוחסת למדינת ישראל והתודעה כלפינו בעולם הן נדבך מרכזי בביטחון הלאומי ובעוצמה הלאומית שלנו – לטוב ולרע. זה נכון בשגרה, ועל אחת כמה וכמה בעתות חירום. ראינו את זה גם במבצע שומר החומות. ברמה ההיסטורית, כמעט בכל מערכה שניהלה מדינת ישראל, היו לחצים בינלאומיים שמאוד הצרו את חופש הפעולה של קברניטי ישראל, וזה קשור גם בזירת ההסברה."

"אחרי שנים רבות, מערך ההסברה הלאומי ומטה ההסברה הלאומי מתעוררים לחיים. כמי שלחם בשדה הקרב וחווה על בשרו את קשיי המלחמה, משמח אותי לדעת שבעורף נותנים ויתנו ללוחמינו את הרוח הגבית. עקרונות המפתח מבחינתי הם – ויז׳ואל, אמינות ומסר מדויק. הביטוי 'תמונה שווה אלף מילים' הוכח גם מחקרית. הרושם שסרטון של 10 שניות מותיר עליך יכול להיות לכל החיים, לאין ערוך יותר מאשר מילים. הדבר השני הוא אמינות – פשוט אסור שנוציא דברים לא נכונים. אם אנחנו לא יודעים משהו, נבדוק ונוציא את המידע המלא שיש בידינו באותו שלב. הדבר הנוסף הוא שהמסר צריך להיות תמיד מדויק וברור, כמה שיותר פשוט ולא מסובך. אני מאחל לכולנו הצלחה רבה, האתגרים הם גדולים אבל גם הכישרונות שמרכיבים את הפורום הזה ופוטנציאל העשייה שלו". סיים ראש הממשלה את דבריו.

ראש מערך ההסברה הלאומי, אלעד טנא: ״לראשונה מזה שנים מתכנסים כל הגופים יחדיו, כדי לדבר על תפיסת ההסברה שלנו, לתאם, ולתכנן. זוהי יריית הפתיחה לתהליך רה-ארגון משמעותי שעובר המערך, במטרה להצעיד את ההסברה הישראלית קדימה".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

Back to top button