חדשות הארץמבזקים

עקב חשד לעבירות צער בעלי חיים נסגר בית מטבחיים ברהט

בביקורות שנערכו בבית מטבחיים ברהט על ידי רופאי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, נמצא כי בית המטבחיים אינו עומד בסטנדרטים התברואיים הנדרשים ממתקני מזון מסוג זה. הרופאים נחשפו לתנאים סניטריים קשים אשר עשויים להיות סכנה לבריאות הציבור. בין הממצאים: מכלאות בעלי חיים מזוהמות, דבר שיכול לגרור זיהום בבשר, אזור שחיטה מזוהם עוד לפני שהחל יום העבודה, צואת יונים בבית המטבחיים, שיווק של בשר מבית המטבחיים ללא תעודות בריאות וטרינריות, מכולת פסדים דולפת שגורמת לזיהום חצר בית המטבחיים והעברת מחלות, זיהום צואתי, עובשים ולכלוך במקרר, הצטברות של דם ושאריות בשר על הקירות והרצפה, כלים חלודים, מבנה בית המטבחיים במצב ירוד עד כדי סדקים ופתחים מהם מכרסמים יכולים לחדור למקום ועוד. במשרד החקלאות מציינים כי בשר הינו מוצר רגיש, הנוטה להזדהם בקלות, על כן טיפול לא נכון ואי הקפדה על תנאי תברואה והיגיינה בסיסיים עשויה לגרום לשיווק בשר בלתי ראוי למאכל אדם מבית המטבחיים לאטליזים ולרשתות השיווק.

נוסף לממצאים אלו, הרופאים נחשפו לתיעוד בו רואים פריקה בצורה אכזרית של צאן בבית המטבחיים, אשר מושלך מהמשאית ומוטח ברצפה. פעולה זו גורמת לעקה ולפציעה מיותרת לבעלי החיים, ונחשבת לעבירה על חוק צער בעלי חיים. בנוסף, בביקורות של המשרד במקום בשקתות בעלי החיים במקום לא היו מים טריים.

לאור תוצאות הביקורת, זומן בעל בית המטבחיים לשימוע. השימוע גלש לפסים אישים מצד הבעלים של בית המטבחיים כלפי נושאי משרה במשרד, ולא כלפי העבירות. גם במהלכו המשיך הבעלים להתעלם מדרישות השירותים הווטרינרים לשיפור מצב התברואה בבית המטבחיים. לאור ההתנהלות, החליטו בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות להורות על סגירה של בית המטבחיים ולבטל את היתר ההפעלה שלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר סרחיו דולב, רופא וטרינר ראשי לפיקוח על המוצרים מהחי, בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "מדיניות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות הינה אפס סובלנות לאירועים מסוג זה. הליקויים שנמצאו במקום וההפרה של תנאי היתר ההפעלה שניתן לבית המטבחיים הם בעלי השלכות על בריאות הציבור ועל רווחת בעלי חיים. בהתאם לכך, הוריתי על ביטול היתר ההפעלה למקום. אני קורא לאטליזים ולרשתות השיווק לוודא שהם מקבלים את מוצרי הבשר עם תעודה בריאות וטרינרית".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button