מבזקיםצבא וביטחון

המחוות שסוכמו בין גנץ לאבו מאזן: הקדמת תשלומי מסים, היתרי VIP ואישר תוכניות מתאר

שר הביטחון בני גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן סיכמו ביניהם בפגישה אמש (שלישי) בביתו של גנץ בראש העין מספר צעדים "בוני אמון", לדברי לשכת השר גנץ, שאישר שר הביטחון לקדם:

  • אישור של פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני באיו"ש על רקע הומניטארי, וכן מתן אישור לעדכון של 3,500 תושבים על רקע הומניטארי השוהים ברצועת עזה.

  • הקדמת תשלומי מסים בשווי מאה מיליון ש"ח.

  • תוספת של 600 היתרי BMC לאנשי עסקים בכירים פלסטינים, תוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל, וכן תוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלסטינית.

  • גנץ ואבו מאזן שוחחו על הצורך לאשר תוכניות מתאר פלסטיניות נוספות.

תגובות סוערות מימין לא בוששו לבוא בעקבות הפגישה בין גנץ לאבו מאזן:

ראש מועצה מקומית אפרת, עודד רביבי , תקף: "ראש הרשות אבו מאזן היה ונשאר אויב של ישראל, על כן בכל פגישה עימו על ישראל לעמוד בנחישות על האינטרסים שלה ולהימנע ממחוות חד צדדיות. תחת אבו מאזן מתנהלת מערכת חינוך שמעודדת שנאה ומתוך כך גם פיגועי "בודדים". אסור להתנהל מולו כאילו אין פיגועים ברקע!. למדנו בעבר שהנוסחה לנהל מו"מ כאילו אין פיגועים ולהילחם בפיגועים כאילו אין מו"מ לא הוכיחה את עצמה. אם בוחרים לנהל שיח, עליו להיות ממוקד למיגור האלימות. על כן הדרישות מצידנו צריכות להיות ברורות כמו גם המטרה והיא שיפור איכות החיים ובטחון מלא של הישראלים ושל הפלסטינים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) התייחס: "יהודה דימנטמן הי"ד נרצח בחומש לפני כשבועיים – והממשלה נתנה פרס לטרור בהריסת מבנים בחומש, וכעת נותנת פרס נוסף חמור שבעתיים. הדם היהודי העתידי, חלילה, על הידיים של גנץ ובנט. את אותו אבו-מאזן שמשלם לרוצחים, הם מחזקים ומחזירים לשיח הציבורי אחרי שנעלם. ממשלתו של בנט רוקמת מתחת לאף של הציבור תהליך מדיני. הציבור הישראלי לא מאמין להסתייגות של בנט, הכל מעושה והכל מתואם. הפיגועים הבאים, חלילה, יהיו על הידיים שלהם".

ראש מועצת בית אל שי אלון, אמר: "יש קונספציה במערכת הביטחון שנאחזת באשליה שביטחון מדינת ישראל יכול להיות מופקד בידי רצונם הטוב של אויביה. הייתי רוצה לומר שזה יתפוצץ לנו בפנים אבל זה כבר קרה כל כך הרבה פעמים שמתסכל שאנחנו לא לומדים. הפגישה הזאת מעוררת פחד גדול וחשש מפני העתיד הצפוי לנו".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב: "פגישה מדאיגה, תמיד ובוודאי בעיתוי כזה, מנסים לגרור אותנו למהלכים מדיניים שאין להם רוב בכנסת, פגישה עם רב המרצחים אבו מאזן שבוע אחרי רצח יהודה דימנטמן מהווה מסר מסוכן, קיים חשש שיש כאן כוונה ללכת למהלך מדיני. המחנה הלאומי צריך להתאחד ולמנוע הליכה למהלכים מדיניים. הזוי שממשלת ישראל מחזירה לבמה מכחיש שואה, ראש ארגון טרור, ומשלם משכורות לרוצחי אזרחים וחיילים. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון: די לרוח העוועים של אוסלו, די למלחמה בחבריו של יהודה דימנטמן, תלמידי הישיבה היקרים בחומש. אבו מאזן מחלק לרוצחיו של יהודה משכורות. בטרור המשתולל – נלחמים. את ארץ ישראל – בונים."

עוד אמר דגן: "ההסכמה של ראש הממשלה לפגישה כזו מדאיגה לא פחות. אני קורא לראש הממשלה. עשה את תפקידך, והורד את הברקס. ייצג את הציבור שבשמו ובשם הערכים שלו באת לממשלה הזו. עצור את ההתרפסות המגוחכת הזו בפני אויבים ומתן פרס לטרור. עוד לא התקרר קברו של יהודה דימנטמן הי"ד, ובמקום לעשות פעולות תגמול בכפר המרצחים ולייצר הרתעה, במקום להרוס את בתי המחבלים, בוחרים להפגש עם הארכי רוצח, האיש שמסית לטרור בגלוי: אבו מאזן. פגישה עם מי שממשיך להסית כנגד מדינת ישראל, שרוצה לראות לא רק את יהודה ושומרון אלא גם את תל אביב כשלו בזמן שזה לא עשה ולו צעד אחד של הצהרה אפילו שקורא לעצור את האלימות, או שמוכן להכיר במדינת ישראל, מדאיגה מאוד. ברור לכולנו שפגישה כזו משמעותה אחת. הליכה למהלך מדיני. המחנה הלאומי צריך להתאחד ולמנוע את ההליכה למהלכים מדיניים שנצטער עליהם ולהקפאת בניה."

ח״כ אבי דיכטר (ליכוד) תקף: "לממשלה הזו קו ברור – ממשלת הוויתורים! 1.3 מיליארד ש״ח משכורות למחבלים על חשבוננו, תוספת הלוואה בכדי להקל עליהם את תשלומי המחבלים, אי הריסת בתי המחבלים והשיא – גנץ מארח את אבו מאזן בביתו בתוך רצף אירועי טרור. רה״מ מאבד שליטה על הממשלה. מה אתה עוד מתכנן לנו נפתלי בנט?".

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום בועידת התחזיות 2022 לפגישה: ״כאדם שמאמין בדיאלוג בכל התחומים של חיינו אני בוודאי חושב שהדיאלוג הזה הוא חיובי ואני חושב שעצם הפגישה הוא חשוב ונכון, במיוחד בתקופה שאנחנו מאותגרים בטחונית באזור יהודה ושומרון ושיתוף פעולה בטחוני הוא חלק מהותי מהמלחמה בטרור. אני גם חושב שאנחנו צריכים למצוא נתיבים לדו שיח עם העם השכן בכל דרך שיכולה לשפר את החיים של כולנו ושל כל העמים, ובוודאי להשתלב במרקם האזורי שמתפתח בצורה מרשימה.״

סגן שר הביטחון, ח״כ אלון שוסטר (כחול לבן) חיזר את גנץ: "מחזק את שר הביטחון ⁦‪בני גנץ‬⁩ על הפגישה החשובה אמש. זוהי חובתו של שר הביטחון להיפגש עם אבו מאזן ולהבטיח שעשה כל שביכולתו למנוע את המלחמה הבאה. יש לנו אינטרס ברור לחזק את הרשות בתחום הכלכלה והאזרחי ולהחליש את החמאס."

ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן) תמכה: "‏קידום צעדים בוני אמון, בתחומים הכלכלי והאזרחי, בינינו ובין הפלסטינים, זה הדבר האחראי לעשות. התיאום הביטחוני עם הפלסטינים הציל ויציל חיי אדם רבים. שר הביטחון הוא ששולח את החיילים שלנו לקרב, חייב להתבונן בעיניים של ההורים ובעיניים שלנו ולהבטיח שעשה כל שביכולתו למנוע את המלחמה הבאה."

ח"כ רות וסרמן לנדה (כחול לבן) הגיבה: ‏"מברכת על פגישת שר הביטחון גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. טיפוח הקשר עם ההנהגה הפלסטינית וגורמי הביטחון הפלסטינים שומר על ביטחונם של אזרחי ישראל. הבנת הלך הרוח של הרחוב הפלסטיני בפגישות מסוג זה, משפרת את היכולת הישראלית להיערך לכל תרחיש."

בשלום עכשיו בירכו: "ההקלות של שר הביטחון לפלסטינים הן צעד נכון בכיוון הנכון. שיתופי פעולה ביטחוניים וכלכליים הם בראש ובראשונה אינטרס ישראלי. אחרי עשור בו חיזק נתניהו את חמאס ואל מול האלימות הגואה, יש לברך על המאמץ להרגעת הרוחות והשבת האמון. הציבור הישראלי והפלסטיני רוצה לחיות בשלום, אך ללא חידוש המשא ומתן על בסיס פתרון שתי המדינות, הקיצוניים ישובו להרים ראש ולגרור את כולנו למעגל דמים".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, אמר: ״הפגישה שחייבים לדבר עליה היא דווקא הפגישה שלא התקיימה אתמול- פגישה בין יו״ר אש״ף לבין ראש ממשלה ישראלי שרוצה לקדם פתרון מדיני אמיתי כולל סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית. זה האינטרס המשותף של שני העמים.״

צילום: טל עוז / משרד הביטחון

Back to top button