מבזקיםפוליטי / מדיני

נדחתה הצעת החוק לאפשר היעדרות בגין מחלת ילד לעובד שבן זוגו לומד

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) ברוב של 49 חברי כנסת שהצביעו נגד מול 45 שהיו בעד, את הצעת החוק הטרומית של חה"כ אורי מקלב וקבוצת חברי כנסת, לפיה גם עובד שבן זוגו לומד במוסד להשכלה גבוהה, בהכשרה מקצועית או טכנית או במוסד ללימודים תורניים, יוכל להיעדר מעבודתו בשל מחלת ילדו על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו, ובלבד שבן זוגו לא נעדר מהלימודים באותו יום (כיום לפי החוק הזכאות קיימת רק אם שני בני הזוג עובדים).

יוזם החוק, חה"כ אורי מקלב: "החוק היום מאפשר לבני זוג העובדים לנצל את ימי המחלה עבור שהות בגין מחלת ילד. חוק זה לא מאפשר לסטודנטים או לומדי תורה לנצל זאת בטענה כי האישה אינה צריכה להיעדר ממקום עבודתה היות ובן זוגה אינו עובד. לבן הזוג הלומד יש מסגרות מחייבות, שמירת הזמנים ומבחנים. יתרה מכך, משרדי הממשלה מגעים לביקורות במקום הלימודים וקונסים מקומות לימוד בהם הלומדים אינם נמצאים ולא מקבלים את טענת מחלת הילד. היום בתקופת הקורונה קשה יותר למצוא מסגרות שמירה ושהות עבור הילד החולה והכרח הוא כי אחד ההורים ישהה בצמוד לו. שמעתי כי אינכם תומכים בחוק זה בגלל שהוא חל גם על תלמידי ישיבה אך אם על סטודנטים בלבד היה חל היה עובר מזמן. אדם הנמצא במקום לימודי תורני אינו מובטל וזוהי אפליה לרעה בציבור הלומדים".

סגן שר הכלכלה, ח"כ יאיר גולן: "זו לא הצעה מופרכת אבל יש גבול כמה ניתן להעמיס על קופת המדינה, אלא נדרש שאנשים יעשו מיוזמתם וכוחם. נכון שיישאר המצב הקיים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
כנסת 15.11.21
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

Back to top button