כלכלהמבזקים

ניסיון נוסף להגיע להסכמות על תקנות הביצים: "זו שעת הנעילה"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, חידש לפני זמן קצר (חמישי) את הישיבה בנושא תקנות מכסות הביצים ואמר כי הצדדים לא הגיעו להסכמה. הוא הוסיף כי למגדלים הייתה בקשה לשנות סעיף אחד, אך משרד החקלאות לא נענה לה ולכן התכוון להביא את התקנות לאישור כפי שהגיש אותן המשרד לוועדה.

נציג המגדלים, שמעון ביטון, פנה לחברי הכנסת ואמר: "יש פה תקנות שאני יושב בשולחן 15 שנה בתאריכים האלה, התקנות האלה זה מה שנקרא יום הכיפורים של מגדלי המטילות במדינת ישראל. זו שעת הנעילה עכשיו. בשעת נעילה אני רוצה לדבר לחברי הכנסת שהולכים לגזור גזר דין מוות על המגדלים. הושפלנו בנוכחותך אדוני היו"ר ואתה מחלת על כבודך. ישבת שעות לתוך הלילה כדי לנסות להגיע למשהו מוסכם. התעללו בנו. אנחנו לא מקבלים את התקנות האלה ולא מסכימים להם כי יש להם תוצאה אחת, גזר דין מוות כלכלי למשפחות של בני 60-70 בהחלטת הוועדה הזו.

עוד אמר ביטון: "משרד החקלאות מכנה עצמו הבית של החקלאים זה בית הקברות של החקלאים. זה דברי הספד של המגדלים. יבוא מאוקראינה מה איכות הביצה? מה המחיר? השליטה תצא מהידיים של הבית הזה. זה תכנית מרושעת שלא הצליחו לקבל אותה בחוק ההסדרים. ניסו להוביל את הדבר המרושע הזה להוביל בחוק ההסדרים וזה לא הלך. אמר המחוקק שזה יהיה בהסכמה ומה עושה שר החקלאות? מביא תקנות שהוא מבין מה ההשלכות כדי שנסכים לרפורמה שהוא לא קיבל בחוק ההסדרים. אנחנו נדמם וזה מה שרוצה שר החקלאות הוא רוצה שחקלאות תעבור לטורקיה ואוקראינה ומצרים וירדן. לא חיזבאללה ולא קטיושות – פורר הוציא אותנו מהצפון. זה מה שיגרמו התקנות האלה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היו"ר מיכאל ביטון אמר בתגובה כי הוא מביא את ההצבעה על התקנות על דעת המגדלים ולבקשתם. שר החקלאות, עודד פורר, הגיב ואמר: "אני מבקש שתדחה את ההצבעה".

היו"ר ביטון ענה לו כי "יש מחיר לזה שבוששתם עם העניינים. אני רוצה לעמוד בזמנים". שר החקלאות פורר השיב: "יש משמעות לעמדת החקלאים. הקשבנו ודיברנו איתם. אנחנו רחוקים כחוט השערה מלהגיע להסדר כולל שיעשה טוב לאזרחי ישראל לחקלאים ולצפון. הכי קל לי להגיד ניצחתי ונצביע על התקנות. אני מבקש עוד הפסקה. אפשר להמשיך לבוא בדברים. נכון זה יהיה ראשון ואנחנו בחריגה מהחקיקה. אני לא רואה מישהו רץ במוצ"ש לאכלס לולים".

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button