חדשות הארץמבזקים

מסורת לחיים: כל שנה מגיע אילן ומחלק מתנות לעובדי ומתנדבי מד"א

כמידי שנה, צוותי מד"א ברחבי הארץ נערכו בכוננות גבוהה במיוחד לליל הסילבסטר והיו ערוכים לטיפולים באירועים רבים – החל מלידות וכלה באירועי אלימות, צריכת אלכוהול מופרזת ומצבי חירום רפואיים נוספים.
 
במוקד הלאומי של מד"א התקבלו בליל הסילבסטר מאות קריאות בקו החירום 101. בין הלחץ בטיפול המסור והמציל חיים, ניתוב האמבולנסים והניידות לטיפול נמרץ לזירות האירוע והנחיות הרפואיות מצילות החיים לאזרחים בטלפון, הגיע כמידי שנה, אילן מלצר לביקורו המסורתי בערב הסילבסטר.
 
מלצר, בן 67 מתל אביב, נהג לערוך מידי שנה מסיבות בליל פתיחת השנה האזרחית בביתו שברמת אביב. למסיבות, היו מגיעים עשרות אנשים במטרה לחגוג את פתיחת השנה החגיגית. בשנת המילניום, עם כניסתה של שנת 2000, חש אילן ברע במהלך המסיבה. למרות התנגדותו הנחרצת, הזמינה אשתו אמבולנס של מד"א לביתם, בעוד שאילן הלך לנוח בחדרו. כמספר דקות לאחר שיחתה למוקד חש אילן בהקלה בכאבים והזוג התקשר למוקד לבטל את האמבולנס. אך תורנית המוקד, הבינה את המאורע ושההקלה היא רגעית ומדובר במצב של סכנת חיים, קיבלה החלטה שלא לבטל את האמבולנס ועדכנה את אשתו של אילן שהצוות ממשיך בדרכו אליהם. עם הגעת צוות מד"א למקום, הידרדר מצבו של אילן אשר התמוטט ואיבד את הדופק. הצוות נאבק על חייו וביצע באילן פעולות החייאה ממושכות שכללו תרופות, עיסויים, הנשמות ומתן מספר מכות חשמל וכאשר מצבו התייצב, פינה אותו הצוות במהירות ליחידת הלב בבית החולים.
 
לאחר תקופה, השתקם אילן ושב לחייו, אך עם חריטה קטנה בלב של אותם הרגעים מצילי החיים של מד"א. מאז ועד היום, 22 שנה מאוחר יותר, מגיע אילן מידי שנה כחצי שעה לאחר חצות בערב הסילבסטר, למוקד מד"א, מחלק ממתקים לעובדים ולמתנדבים ומספר את סיפורו שהפך למור"ק (מורשת קרב) ידוע בקרב תורני המוקד וקציני המשמרת.

צילום: דוברות מד"א

Back to top button