חדשות הארץמבזקים

במהלך סופ"ש: התגלו שני מוקדים נוספים להתפרצות שפעת העופות

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מעדכן כי בסוף השבוע התגלו שני מוקדי התפרצות נוספים של שפעת עופות בצפון הארץ; במוקד הראשון בלול נוסף בגבעת יואב בדרום רמת הגולן, סמוך למוקד הקודם ביישוב, אותרו כ-12 אלף תרנגולי הודו נגועים בנגיף הקטלני לעופות; במוקד השני, מדובר על כ-36 אלף מטילות במושב דבורה שבחבל התענכים. השירותים הווטרינריים פועלים בימים האחרונים במתכונת חירום, שני המוקדים הנוספים בודדו וממשיך הניטור האקטיבי באזור כולו, על מנת לבער את המחלה ולמנוע את המשך התפשטותה.

כידוע, בעונה זו של השנה, מאות אלפי עופות עוברים בישראל בדרכם לאפריקה. נוכחותם של עופות בתקופת נדידה מגבירה את הסכנה להעברת מחלות שונות, ובראשן – שפעת העופות. לנוכח זאת, משרד החקלאות שב ומזהיר כי על כל מגדלי העופות והציפורים, למלא אחר הנחיות השירותים הווטרינריים, ולמנוע שוטטות של עופות בשטחים פתוחים. על כל מקרי תחלואה ותמותה חריגים בעופות יש לדווח מיד לווטרינר המטפל, לווטרינר הרשותי ולשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. בכל מקרה אין להשליך פגרי עופות בצורה לא מוסדרת.

כמו במקרים קודמים השנה, גם במקרה זה מדובר בשפעת עופות מזן H5N1, שעלול לגרום בסיכון נמוך לתחלואה בבני אדם. משרד החקלאות שב ומזכיר לציבור להקפיד על צריכת מוצרי עוף וביצים רק לאחר בישול, כיוון שטיפול בחום גבוה (בישול, אפייה, טיגון) משמיד את כלל החיידקים והנגיפים בעופות. במשרד מציינים כי המלצה זו תקפה בשגרה, וכעת ביתר שאת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החקלאות, עודד פורר, אמר: "אנו צריכים להביא את הלולים במדינת ישראל למצב של בטיחות ביולוגית גבוהה כדי לא להיות גם בשנה הבאה באירוע מתגלגל ומתמשך כזה".

צילום:freepik

Back to top button