מבזקיםספורט

אושר: זוכי מדליות במשחקים אולימפיים ופאראלימפיים יהיו פטורים ממס מענקי זכיה

ועדת הכספים אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את החוק הפוטר ממס מענקי זכיה במדליות. נוסח החוק המקורי כלל את זוכי המדליות במשחקים האולימפיים או הפאראלימפיים, לדרישת יו"ר הוועדה וחברי הוועדה, יכללו תחת הפטור גם זוכי מדליות באליפויות עולם, אליפויות אירופה ובמשחקי העולם, ובאליפות מוכרת לפי העניין. עוד נקבע כי ספורטאים שזכו בתחרויות אלה בשנת 2021, יהיו זכאים להטבה בגין שנת 2021 רטרואקטיבית

הצעת החוק קובעת כי במטרה לתמוך בספורטאים המייצגים את ישראל וזוכים להישגים במשחקים שהוגדרו, אלה יהיו פטורים ממס הכנסה על מענק המשולם לספורטאי בשל זכייה במקום הראשון, השני השלישי בתחרויות אלה.

במסגרת הדיון מוזגו מספר הצעות חוק פרטיות עם הצעת החוק הממשלתית. ההצעה זכתה לתמיכה גורפת מצד חברי הכנסת. כאמור לדרישת הוועדה, נכללים בנוסח החוק גם זוכי המדליות באליפויות אירופה ואליפויות העולם, וכן זוכי המדליות במשחקי העולם – כ-30 ענפים שאינם מוגדרים כאולימפיים אך הינם ספורט מקצועי לחלוטין, הדורש מהספורטאים מאמץ ומעטפת זהה לאלה הנדרשים מספורטאים אולימפיים, כאשר גם תחרות זו נערכת אחת ל-4 שנים, וגם שם הזכיות של ישראלים הינן בודדות, וישנה הכרה מצד המדינה אשר מעניקה להם מחצית מהמענק המוענק לספורטאים אולימפיים. עוד נקבע, כי יכללו גם אליפויות מוכרות ע"י היחידה לספורט הישגי או תחרותי לפי העניין – בדיון צוין כי בכלל זה נכללות כיום תחרויות טניס וגולף מסוימות בלבד. עוד דרשו חברי הכנסת כי גם במידה והחקיקה לא תסתיים עד לתום שנת 2021, היא תחול על הזכיות של ספורטאים בשנה זו, ברשות המיסים ציינו כי לא יתנגדו לכך, והדבר נכלל בגדר החוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר סיכם את הדיון: "הצעת החוק הזו היא ממשלתית אבל הצטרפו אליה הרבה מאוד חברי כנסת – יוסי שיין, יריב לוין, אופיר כץ, סימון דוידסון, הם יזמו את הצעות החוק הפרטיות שמוזגו להצעת חוק אחת. סוף סוף מדינת ישראל תוקיר את ההשקעה של כל אלה שמשקיעים כל חייהם כדי להגיע להישגים האלה, ועומדים בסוף על הפודיום תחת דגלי ישראל, וזה הדבר הקטן שאנחנו יכולים לעשות עבורם".

צילום: AP Photo/Koji Sasahara

Back to top button