חדשות הארץמבזקים

הרבנות הראשית נגד מתווה הכשרות: "לרבני ערים אין סמכות לתת הכשר שלא במקום כהונתם"

מועצת הרבנות הראשית פרסמה היום (שני) החלטה בעניין מתווי הגיור והכשרות שאותו יזם השר הדתות מתן כהנא, עליה חתמו כלל חברי מועצת הרבנות הראשית. הרב חיים דרוקמן שהשתתף בישיבה באופן מיוחד הצטרף אף הוא בחתימתו להחלטת המועצה.

"בעת האחרונה עולות על שולחנה של ממשלת ישראל הצעות חוק שמגמתן לשנות את ענייני הדת במדינת ישראל. אחת מהן זו הצעת חוק גיור ממלכתי בישראל. הליך הגיור הינו כרטיס הכניסה להיות חלק מהעם היהודי. ההליך הזה נקבע על פי ההלכה. כל החלטה בתחום זה חייבת לקבל את אישורם של הרבנים הראשיים לישראל ושל מועצת הרבנות הראשית לישראל וכן את הסכמת רוב מנין ורוב בנין של רבני ישראל בארץ ובתפוצות. מועצת הרבנות הראשית קוראת לעצור מיידית את הליכי מתווה הגיור המוצע. ההצעה לפצל את מערך הגיור האחיד ולקבוע כללים שונים ואפשרויות שונות לעבור את הליך הגיור טומנת בחובה סכנה גדולה. מתווה זה יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי. המתווה המוצע יפצל את העם היהודי בישראל ובעולם כולו ויביא למצב של יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת. רק מתווה גיור אחיד לכולם יבטיח את שלמות העם", נמסר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע למתווה הכשרות נמסר: "על פי ההלכה ובהתאם להחלטת מועצת הרבנות הראשית, אין לרב ליתן כשרות שלא במקום כהונתו או במקום כהונת מרא דאתרא, מלבד מי שהוסמך לכך על ידי מועצת הרבנות הראשית והעושה כן פורץ גדר."

ממפלגת 'הציונות הדתית' נמסר: "גיור אחד לעם אחד. הסמכות ההלכתית בסוגיית הגיור חייבת להשאר בידי הרבנות הראשית כסמכות ההלכתית העליונה במדינת ישראל. כל פגיעה בעקרון זה תביא במישרין להונאת המתגיירים, לפתיחת ספרי יוחסין ולפגיעה קשה חלילה באחדות העם. הציונות הדתית תמשיך לעמוד כחומה בצורה על השמירה על הזהות היהודית של מדינת ישראל בסוגיית הגיור ובשאר הסוגיות הנוגעות ליהדותה של המדינה. אנו מבקשים לברך את חברי מועצת הרבנות הראשית ואת מורנו ורבנו זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן שליט"א שקראו באופן ברור שלא לפגוע באחדות ישראל ולא לקדם שום מתווה בגיור שלא בתאום והסכמת הרבנות הראשית."

יו"ר מפלגת נעם ח״כ אבי מעוז (הציונות הדתית) הגיב: "שוב הוכח כי הדיבורים של השר כהנא על כך שהוא מקבל גיבוי לרפורמה שלו אינם נכונים. מתן כהנא פוגע בזהותה היהודית של המדינה, והוא עושה זאת בניגוד גמור לדעתם של גדולי ישראל, ושל הרבנות הראשית"

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

Back to top button