מבזקיםמשפטי/פלילי

נתוני הסיוע המשפטי: עלייה של 30% בפניות של נפגעי עבירות מין בשנת 2021

על פי נתוני הסיוע המשפטי, בשנת 2021 התקבלו בסיוע המשפטי במשרד המשפטים 570 פניות חדשות של נפגעות ונפגעי עבירות מין, קטינים ובגירים – עלייה של כ-30% ביחס לנתוני שנת 2020. יש לציין כי מדובר בהמשך מגמה, כשבשנת 2020 נרשמה עלייה בשיעור של 65% בפניות לייצוג בהשוואה לשנת 2019. מאז הוקם מערך ייצוג נפגעי עבירות המין בסיוע המשפטי באוגוסט 2017 ועד לסוף שנת 2021, התקבלו פניותיהם של מעל 1,500 נפגעות ונפגעי עבירות מין. בחלוקה לתחומי הייצוג, 56% מהפניות היו לייצוג במהלך הליכים פליליים נגד הפוגע, 32% לייצוג בהליכים אזרחיים ו-12% לייצוג בהוצאת צו מגבלות המרחיק את הפוגע לאחר שחרורו ממאסר מלשוב לסביבת חייו של הנפגע.

כיום, כאמור, הסיוע המשפטי לנפגעות ונפגעי עבירות מין ניתן במקרה של עבירות חמורות בלבד ורק לאחר הגשת כתב אישום נגד הפוגע, ככל שהוגש. עם אישור הרחבת חוק הסיוע המשפטי, הייצוג יינתן גם לנפגעים ונפגעות עבירות מין נוספות, וכבר משלב הגשת התלונה, וזאת ללא מבחן זכאות כלכלית.

עו"ד איתי נעמן, מנהל תחום ייצוג נפגעות עבירות מין בסיוע המשפטי במשרד המשפטים: "מערך ייצוג נפגעות ונפגעי עבירות המין בסיוע המשפטי מייצג את נפגעי העבירה גם במסגרת ההליכים הפליליים המתנהלים נגד הפוגע וגם לאחר מכן בהליכים האזרחיים הנלווים. הסיוע בהליך הפלילי מבטיח את השמעת קולם ועמדתם של הנפגעים בפני רשות התביעה ובפני בית המשפט ומסייע להם לקבל את מלוא זכויותיהם בהליך הפלילי (למשל: זכות לקבל מידע ומסמכים, זכות להביע עמדה, זכות לפרטיות ועוד). בנוסף, סיוע משפטי ניתן לנפגעים מעבירות מין גם בהליכים אזרחיים: בקבלת צו מגבלות – צו המרחיק את הפוגע, לאחר שחרורו מהמאסר, מלשוב לסביבת חייו של נפגע העבירה, בהגשת תביעת נזיקין נגד הפוגע ובהליכים אזרחיים נוספים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button