מבזקיםמשפטי/פלילי

חשודים בהשחתת רכבים ערבים בשכונת שמעון הצדיק שוחררו בהוראת בית המשפט

בית משפט השלום בירושלים דחה היום (שלישי) את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של שני בגירים אשר נעצרו בחשד להשחתת רכבים ערבים בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. השניים נעצרו במוצ"ש האחרון ומעצרם הוארך עד היום. היום ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם ב-5 ימים נוספים, וכאמור, השופט אלעד לנג, דחה את בקשת המשטרה והורה על שחרורם ממעצר בתנאים מגבילים.

לאחר החלטת השחרור ביקשה המשטרה להורות על עיכוב ביצוע החלטה, וזאת בכדי לשקול ערר לבית המשפט המחוזי. השופט לנג דחה את בקשת עיכוב הביצוע והורה לשחררם. השניים יוצגו בדיון ע"י עו"ד נתי רום ועו"ד דוד הלוי מטעם ארגון חוננו.

עו"ד דוד הלוי: "זה עתה בית משפט השלום שיחרר את מרשנו ממעצר. בית המשפט ביקר את התנהלות גורמי המשטרה וקבע שלא בוצעו פעילויות חקירה שהיו צריכות להתבצע. בית המשפט אף העיר שהתשתית הראייתית נמצאת ברמה ראשונית וחלשה מאוד ובסופו של יום הורה על שחרורם. החלטה זו מצטרפת להחלטה נוספת שניתנה בעניינו של מעורב אחר, שגם הוא שוחרר אתמול. והחלטה זו אף אושרה בבית המשפט המחוזי שגם הוא קבע כי מדובר בתשתית ראייתית חלשה. צר לנו על הסבל שנגרם למרשנו, וחבל מאוד על בזבוז הזמן והמעצר המיותר. אנחנו מברכים על החלטת השחרור שמדברת בעד עצמה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד נתי רום הוסיף: "מצער לראות אכיפה ומדיניות כלפי יהודים שאינה עולה בקנה אחד עם האכיפה בעבירות חמורת במיוחד כאן בירושלים, ביחידת ימ"ר ירושלים, שלצערנו ידיה עמוסות באירועי טרור כמעט כל יום. וצר לי לראות איך מושקעים משאבים כל כך גדולים דווקא כנגד יהודים, כאשר משטרת ישראל אינה מצליחה להתקדם לחקירה עשרות ימים אחר האירוע. ובאירועים שונים, חמורים יותר, כלל לא נעצרים חשודים".

אילוסטרציה. צילום: freeimages


צילום: אורגון חוננו

Back to top button