מבזקים

חה"כ אבוטבול בפנייה לשר טרופר: "הורה מיד על פעולה נחושה לשמירת נכסי המורשת של האומה"

חה״כ משה אבוטבול מסיעת ש״ס, פנה היום (שלישי) לשר התרבות והספורט, חילי טרופר, בעניין הוונדליזם באתר הארכיאולוגי החשמונאי בור אספר.

בפתח דבריו כתב אבוטבול: ״לאחרונה התוודעתי לאתר ארכיאולוגי חשוב וייחודי הנקרא בור אספר במזרח גוש עציון בסמוך לישוב אספר (מיצד), האתר מזוהה כמקום מפלטם של האחים החשמונאים לאחר נפילתו של יהודה המכבי בקרב, כפי שמופיע בספר מכבים."

עוד הוסיף וכתב: "לצערי האתר עובר פגיעה חמורה הכוללת מעשי וונדליזם כגון פגיעה מכוונת בקירות האבן במקום, הבערת אש על השרידים הארכיאולוגים, ריסוס גרפיטי בכל רחבי האתר, השלכת זבל וחפירות שוד. יצוין שמס' מקרים אירעו במהלך שבת שבו אין יהודים באתר, ונוצל להרס והשחתה. בעקבות כך פנו אלי תושבי הישובים הסמוכים מיצד ופני קדם בבקשה לעזור להם לשמור על האתר. לצערי פניותיהם לקמ"ט ארכיאולוגיה עד כה לא נענו״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום כותב חה״כ: ״בהיעדר יכולת ליחידה זו, אני פונה אליך כעומד בראש המשרד הממונה מקצועית על קמט ארכיאולוגיה בדרישה כי תורה מיידית על פעולה נחושה לשמירת נכסי המורשת של האומה, ולהורות מיידית לרשות העתיקות לפעול במקום לשם הפסקת ההרס, וכן להורות על חפירות הצלה ופעולות מיידיות כמקובל במדינה מודרנית לשימור האתר וטיפוחו כראוי לאתר בעל חשיבות היסטורית ייחודית״.

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button