חדשות הארץמבזקים

הפזמונאי והמשורר יורם טהרלב הלך לעולמו בגיל 83

המשורר, פזמונאי, מחזאי וסופר יורם טהרלב הלך הלילה (חמישי) לעולמו בגיל 83. טהרלב ז"ל נפטר בביתו לאחר שלקה במחלה קשה. ארונו יוצב מחר בשעה עשר בבוקר בתיאטרון הלאומי הבימה, והקהל יוכל לעבור על פניו. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים: דניאל, מיכל, רוני ואראלה, תשעה נכדים ושני נינים.

טהרלב נולד בישראל בקיבוץ יגור ב-1938, והיה אחד מהיוצרים החשובים של התרבות הישראלית, וכתב קרוב כתב קרוב לאלף שירים ופזמונים. בין השירים שכתב: "גבעת התחמושת", "עוד לא תמו כל פלאייך", "קום והתהלך בארץ", "הייה לי חבר היה לי אח" , "ישנן בנות", "ההר הירוק", "הבלדה על יואל משה סולומון", "אינך יכולה", "יעלה ויבוא" ו- "חשמל זורם בכפות ידיך".

כמו כן, טהרלב שירת במשרד הביטחון כ- 37 שנים. הוא החל את דרכו במשרד בשנת 1966, באגף הנוער והנח"ל (כיום האגף הביטחוני-חברתי). את רוב שירותו במשרד הביטחון עשה טהרלב ביחידת ההוצאה לאור. הוא כתב וערך עשרות רבות של ספרים, בהם סדרת ספרים שעסקה בעדויות והישרדות בשואה. צלילות המחשבה וקסם המלים של טהרלב שיקפו את יופיה ומורכבותה של ארץ ישראל. עשייתו במשרד הביטחון העשירה את אנשי מערכת הביטחון בידע ובחוכמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ב-1996 זכה טהרלב בפרס אקו"ם על יצירתו וב-2006 זכה בפרס תמו"ז. הוא קיבל אותות הוקרה ופרסים ממשרד החינוך והתרבות.

ראש הממשלה בנט ספד: "יורם טהרלב, האיש ששיריו שזרו בליבנו את אהבת הארץ, וסיפרו על אנשיה, פלאיה ומלחמותינו למענה, הלך מאיתנו הבוקר. קום והתהלך בארץ, עוד לא תמו כל פלאייך, גבעת התחמושת ויצירות רבות נוספות פרי עטו הפכו לנכסי צאן ברזל, פסקול של מדינה. שיריו ליוו את המדינה לאורך שנים – בעצב ובשמחות, בימי מלחמה ושלום. יורם הלך לעולמו, אך יצירתו תישאר איתנו לעד. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון, בני גנץ, ספד: "יורם טהרלב הוא חלק מנוף מולדתנו. רק בשנה האחרונה זכיתי להיות במופע שלו וליהנות מהשירים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות שלנו. עצוב לי שלא הספקנו להעניק לו את פרס ישראל – שיריו ישארו חלק מפס הקול הישראלי והצבאי לנצח".

ארכיון צה"ל
במשרד הביטחון,
צילום: במחנה, עוזי קרן
ארכיון צה"ל
במשרד הביטחון. צילום: במחנה גדנ"ע, יוסי צבקר



ארכיון צה"ל
במשרד הביטחון,
צילום: במחנה גדנ"ע, נמרוד


Back to top button