מבזקיםפוליטי / מדיני

סגן השרה גולן נגד מתיישבי חומש: "תתי אדם, קילקולו של העם היהודי"

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן (מרצ) תקף הבוקר (חמישי) בחריפות בראיון לערוץ הכנסת את המתיישבים מחומש. "לא אמור להיות שם אף אחד, כשהייתי מפקדת אוגדת יהודה ושומרון לא נתתי לאף אחד להתיישב שם. עכשיו הם זועקים את זעקתם, בושה וחרפה. לא מזכירים את העובדה שאותם אנשים שבאים להתיישב שם, פורעים בכפר בורקא, מנתצים מצבות, עושים פוגרום. אנחנו בני העם היהודי שסבלנו מפוגרומים לאורך ההיסטוריה, באים ועושים פוגרום באחרים".

גולן הוסיף: "במצבות אנחנו מתעללים? אלו לא אנשים, אלה תתי אדם, אנשים בזויים, קלקולו של העם היהודי. אסור לתת להם שום גיבוי, צריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה ולהחזיר את החוק והסדר למרחב. ההשתוללות הלאומנית-קיצונית הזאת תביא אלינו אסון, אלה אנשים שרוצים לספח לתוכנו מילוני פלסטינים."

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לדברים בחשבון הטוויטר: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו. ״לא ארץ נוכרייה לקחנו… כי אם נחלת אבותינו.״"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו קרא לפטר את גולן: "המתיישבים ביהודה ושומרון אינם ״תתי אדם״ כפי שכינה אותם היום סגן השר יאיר גולן, חבר ממשלת בנט. המתיישבים הם ציונים חלוצים שמיישבים את נחלת אבותינו. אחרי האמירה המבישה הזו, שלקוחה היישר מהטרמינולוגיה הנאצית נגד העם היהודי, בנט חייב לפטר את יאיר גולן עוד היום."

שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב לדבריו: "אני מתבייש בביטוי המכוער והמיותר של סגן שר הכלכלה יאיר גולן. לא, מתיישבי חומש הם לא תת אדם אלא אזרחים ישראלים שחושבים אחרת ויש עימם מחלוקות עמוקות. תת רמה בשיח ובניהול המחלוקות בתוכנו לא יקדמו אותנו, רק יפרקו אותנו מבפנים."

בארגון 'בצלמו' דרשו להשעות את סגו השרה גולן מיידית: "הבוקר נרשם שיא גזעני חדש בתולדות הכנסת. סגן השרה יאיר גולן אמר על אזרחי מדינת ישראל שהם "תתי אדם". אין ספק שלו היה ח"כ ימני אומר כך על ערבים או כל אוכלוסייה אחרת המדינה כולה הייתה מזדעזעת ובצדק. אנחנו דורשים מיו"ר הכנסת ומרכז האופוזיציה לפעול בהקדם לכינוס ועדת האתיקה באופן חד פעמי ולהשעות את יאיר גולן למשך חצי שנה מהכנסת. וכן לשלוח את שכרו. לא ייתכן שכנסת ישראל תשתוק מול מופע הסתה שנאה וגזענות שכזו. ככל שהדבר איננו אפשרי אני קורא לכל חברי הכנסת להחרים את הופעותיו של גולן בכנסת ובכל פעם שיעלה לנאום שהם יקומו ויצאו כמו שנעשה בעבר לגזענים בכנסת."

ח"כ איתמר בן גביר מסר: "השותף המטורלל של נפתלי בנט ואיילת שקד מכנה הבוקר את תלמידי ישיבת חומש "תתי אדם". האיש שזיהה תהליכים של שנות ה30 משתמש בטרמינולוגיה של הנאצים כלפי יהודים. איזו חרפה. הבעיה המרכזית היא לא באומר – שמזמן הוציא את עצמו מהחברה הישראלית ועבר לצדד באויב – אלא במי שמינה אותו להיות סגן שר בממשלת ישראל".

ראש מועצת בית אל שי אלון התייחס לדבריו: "סגן השר יאיר גולן איבד את זה ממזמן. הוא מנותק לחלוטין. הטרלול שמשתולל בקואליציה של בנט חוצה כל גבול. האנשים הללו המשמשים גם כשרים וסגני שרים מבזים את זכר השואה, הופכים קורבנות יהודים לפושעים בדה לגיטימציה בזויה ומדרדרים את מדינת ישראל לשפל מוסרי וערכי שייזכר לדיראון עולם".

ח״כ שירלי פינטו (ימינה) מסרה: "‏ההתבטאות הבוקר של ח״כ יאיר גולן היא מעבר למביישת – היא הזויה ואנטי ציונית. בתור מי שכיהן כסגן רמטכ"ל, כנראה שכח שמתיישבי ההר הם השכפץ הבטחוני של תושבי גוש דן וישראל כולה. לא אהדהד את ביטויו האומללים. יאיר, חזור בך על כלל דבריך, אל תסביר, אל תתרץ, והפעם, כדאי מוקדם מאשר מאוחר מידי."

ח״כ ניר ברקת (הליכוד) אמר: ״הדברים של סגן השר יאיר גולן נגד המתיישבים גובלים באנטישמיות. עצוב שכך בוחר להתבטא נציג רשמי של ממשלת ישראל, נגד המתיישבים ביהודה ושומרון, שהם החלוצים של ימינו. זכותו של יהודי לגור בכל מקום בו יחפוץ לגור בעולם, ובמיוחד בכל חבלי ארץ ישראל שהיא נחלת אבותינו. הדבר היחיד שצריך להוריד זה את הממשלה הרעה הזאת״.

מתנועת 'שלום עכשיו' נמסר: "המתקפה המתוזמרת של המתנחלים ותומכיהם על יאיר גולן, היא ניסיון שקוף להסיט את הדיון מהאמת הכואבת – מאחז חומש הוא מוקד של אלימות מתנחלים. כל יום שהמאחז העברייני לא מפונה הוא כתב כניעה של ממשלת ישראל לנערי הגבעות ולפטרון שלהם יוסי דגן, שתביא בהכרח לעוד אלימות מתנחלים. אם כל אלה שהזדעזעו מיאיר גולן היו מגנים בזמן אמת את האלימות נגד חיילים ופלסטינים, פחות דם היה נשפך. "

צילום: דוברות הכנסת, יניב נדב
צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button