בריאותמבזקים

ועדת הבריאות סיירה במרכזים הרפואיים בצפון: "פגשתי צוות חזק ומאורגן היטב"

יום סיור ועדת הבריאות במרכזים הרפואיים בצפון נפתח הבוקר (חמישי) בבית החולים האנגלי שבנצרת. מנכ"ל בית החולים, פרופ' פהיד חכים פתח את הסיור בישיבה משותפת עם הנהלת בית החולים והציג בפני חברי הכנסת הנוכחים את הפעילות הענפה הקיימת כיום בבית החולים והתכניות העתידיות להרחבת תחומים נוספים. לדבריו, "קיים כיום אי שוויון משמעותי בחלוקת המשאבים לעומת המעמסה שאנו לוקחים על עצמנו לטפל בכ-570 אלף תושבים".

לאחר מכן סיירה הוועדה בטיפול הנמרץ החדיש שעוד טרם משרד הבריאות נתן רשיון להפעלתו בגלל תקצוב ותקנים. הוועדה ביקרה במחלקת יולדות וביחידה להפריה חוץ גופית IVF.

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן: "שמחתי לראות איך מצמצמים בריאות שווה בין פריפריה למרכז. פגשתי מערכת חזקה – גם בגל נוסף שאינו פשוט, יש כאן צוות מאורגן וחזק – אנשים שמקדמים את הבריאות ביום יום. צוות מקצועי מלא חמלה ומסירות. מאחלת להם את כל ההצלחה ונמשיך לסייע בוועדת הבריאות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנצרת נסעו חברי הוועדה למרכז הרפואי פדה-פוריה לחנוכת המרכז החדש לצנתורי מוח לגליל המזרחי.

טרם טקס חנוכת המרכז יחד עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן, חברי הכנסת וראשי הרשויות מהצפון, הציגו ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי וראש המרכז החדש, ד"ר ערן מאירוביץ את חדר צנתורי המוח החדש וציינו כי שבץ מוחי הינה מחלה שכרוכה בתמותה ובנכות גבוהה מאד, במידה ולא ניתן טיפול תוך זמן קצר. "מאחר והזמן הוא מרכיב קריטי, קיימת חשיבות עליונה להביא את תושבי הגליל המזרחי לטיפול מהיר ויעיל במרכז רפואי קרוב ובכך לחסוך מהם העברה לבתי חולים מרוחקים. העברה כזו מעכבת את הטיפול ויש לה השלכות חד משמעיות על תוצאות הטיפול וסיכויי ההחלמה".

שר הבריאות, ניצן הורביץ בירך בטקס את המרכז הרפואי וציין את החשיבות שמקדישה הממשלה והכנסת בפיתוח וקידום הבריאות לתושבי הפריפריה בצפון ובדרום, "לראשונה עכשיו יש לנו בכנסת את ועדת הבריאות – התרומה של הוועדה החדשה, מאוד מורגשת במערכת הבריאות".

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן בירכה בטקס: "גאה ומתרגשת להיות כאן. דאגתי שתהיה ועדת בריאות שעומדת בזכות עצמה. ביה"ח פוריה זכה לזמן המתנה קצר ביותר לקבלת טיפול. בחוק ההסדרים והתקציב, השגנו 400 מיליון שח למערכת הבריאות.
אנו ניצבים כאן כדי לחזק ולהעצים את כל כוחות בתי החולים: ציוד, כוח אדם, וכל מה שחשוב להצלת חיים. כאשר נכנסים בשערי בית החולים פוגשים את כל המרקם החברתי – נלמד כבני אדם משבועת הרופא: 'היזהרו בכבוד חבריכם כי בכבודם תכובדו. אנחנו זקוקים לזה כציבור -קואליציה ואופזיציה. מאחלת שכולנו כך נחיה".

‏חבר הוועדה, ח"כ עלי סלאלחה: ‏"כתושב הגליל אני עומד ומתרגש פה ביותר. זה המרכז התשיעי בארץ אבל הראשון למען תושבי הצפון והגליל – מרמת הגולן ועד עפולה, יהודים, ערבים ודרוזים. יש כאן בצפון 23 חברי כנסת – אנחנו צריכים להיות כדי לקדם את מערכת הבריאות בפריפריה. כולנו בני אדם אם זה במרכז ואם זה הפריפריה. כאן צריכים לקבל מענה יותר מהמרכז שכבר יש להם. כולי תקווה שנחנוך עוד מתקנים ועוד מחלקות חדשות למען בריאות אזרחי ישראל".

‏ח"כ אופיר כץ: "הייתי לפני כמה שנים בחדרו של שר הבריאות דאז, ח"כ יעקב ליצמן ואמרתי שאיני זז עד שיאושר לבי"ח פוריה להקים את המרכז. לאחר כמה ימים המרכז הרפואי קיבל את האישור להקים את היחידה. היום יש בעיה דומה שנידונה בוועדת הבריאות בבי"ח ברזילי בדרום. יש להם את אותה היכולת אך אין אישור. מברך את השר שפועל בבתי חולים בפריפריה ומקווה שהוא לא מחכה שגם אתבצר במשרדו עד שיאושר לברזילי. לאחר מאמצים גדולים שלי בוועדת כספים הצלחתי להשיג בדיוני התקציב 10 מיליון ש"ח לבתי החולים בפריפריה".

‏ח"כ שרון רופא-אופיר: "כאן יש אנשים חולמים. ‏מברכת על הזכות שיש לי להיות שותפה.‏יש רוחות של שינוי כשמדברים על פריפריה עם שרי הבריאות והאוצר. ‏גם לתושבי הצפון מגיע להיות. ‏מדינת תל אביב לא יכול להישאר לבד. ‏מאחלת שניפגש שוב לחנוך עוד מרכזים. אנחנו בכנסת בשבילכם".

‏ח"כ ענבר בזק: "כיום בכנסת אנחנו קבוצה מאוד חזקה של תושבי הצפון והגליל. אני עומדת בראשות שדולה לכך. שמנו מטרה לחזק את הצפון בכל הפערים ואינם רק בבריאות. גם בתחבורה, תעסוקה ועוד. תושבי הגליל חיים בממוצע 3 שנים פחות מתושבי המרכז. חשוב שיש אירוע רפואי חירום, יגיעו מהר לבית החולים. אבי נפטר בגיל 66 באמבולנס בדרך לצפת. אם היה חי במרכז – היה מספיק. זה כאב אישי ולקחתי על עצמי לשפר את מצב הבריאות בפריפריה. מתחייבת לעשות זאת".

חברת הוועדה, ‏ח"כ אימאן חטיב יאסין: "כבת המקום אני מכירה את המחירים של הביראות בפריפריה. בני דודים שלי שהיו רופאים, מתו בצפון בדרך לבתי החולים בגלל התקפי לב. צריך צדק חלוקתי במדינה זו ואני חותרת לכך. אנחנו במלחמה על המתמחים ופתיחת תקנים. אנחנו בסכנת מחסור אדיר לנושא. מבטיחה שאעשה כל שביכולתי לשפר את התחום".

הוועדה ממשיכה כעת בסיור בביקור בפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר אילן ומפגש עם "ספרת הגליל" למניעת סכרת. יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן ממשיכה בסיור זה את דיוני הוועדה שמקדמים העלאת המודעות וטיפול מניעתי למניעת מחלת הסכרת שעולה בישראל

בהמשך הערב תסייר הוועדה במחלקה הפסיכיאטרית בבי"ח זיו בצפת.

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button