חדשות הארץמבזקים

המועצה האזורית בנימין חנכה מבנה מיוחד לנוער בסיכון וישמש נערים ונערות מ'תוכנית הילה'

בטקס מרגש שנערך היום (חמישי), חנכה המועצה האזורית בנימין משכן חדש לבית נוער עבור "תוכנית הילה" בשער בנימין. תכנית הילה פועלת גם במערב בנימין.

המבנה המשופץ "בית סמי" ישמש נערים ונערות מ'תוכנית הילה' הפועלת מטעם משרד החינוך ונותנת מענה חינוכי-טיפולי לבני נוער מבנימין שנפלטו ממסגרות החינוך הפורמליות. היא פועלת מטעם קידום נוער של המחלקה לחינוך ילדים ונוער בסיכון במתנ"ס בנימין. התוכנית נועדה להתאים לימודים והכשרה לצרכים וליכולות של בני הנוער הלומדים שם.

לאחר שנים ארוכות בהן למדו בני הנוער במבנה זמני במעבר-מכמש עברו התלמידים ללמוד במשכנם החדש והמשופץ, הראוי ללמידה ולפעילות. חידוש המבנה נעשה בסיוע משמעותי ממשרד החינוך. שותפה של מועצת בנימין לחנוכת המבנה הוא איש העסקים, מייקל פרקש, תושב ארה"ב וידידו של ראש המועצה ישראל גנץ, השניים נועדו לאחרונה בארצות הברית וזהו אחד הפרויקטים עבורם תורם פרקש באמצעות הקרן לפיתוח בנימין ואהרן צוף מנכ"ל העמותה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את תרומתו ליסוד "בית סמי" הוא הקדיש לזכרו של בנו סמי ז"ל שנהרג בתאונה וחנוכת המבנה נעשתה ביום פטירתו. המשפחה כולה התרגשה מהמעמד.

צילום: שגיב כהן

ראש המועצה ישראל גנץ פנה בטקס לבני הנוער הלומדים במקום ואמר להם כי הוא מעריץ את המלחמה התמידית שלהם לבוא וללמוד: "אתם דור העתיד שלנו, ואנחנו משקיעים בכם מתוך בטחון שיש לכם המון מה לתרום לבנימין ולחברה בישראל. אנחנו מאמינים בכם ומחויבים לתת לכם את כל הכלים האפשריים כדי שתצליחו ותהיו גאווה לעצמכם, למשפחות שלכם, ולכל החברה בישראל".

גנץ הודה לתורם מייקל פרקש: "ידעת לצפות למרחוק ולהתחבר עם הלב לארץ התנ"ך ובנימין. אתה זוכה לממש חזון גדול ולהצמיח נערים ונערות לתפארת. אנחנו אסירי תודה לך על כך".

פרקש נשא דברים ואמר: "לא אשכח שבנערותי הייתי רעב לאוכל, היו לילות בהם לא ידעתי איפה אשים את ראשי. אני זוכר היטב את ההרגשה שאין אף אחד בעולם שנמצא שם בשבילי. ואת הכמיהה שיהיה מישהו אחד שיאמין בי. מגיע לכם מבנה יפה ומשוקע ואני מאמין בכם. לצערי אבדתי את בני סמי אבל עכשיו אני מרגיש שיש לי עוד הרבה ילדים, אתם. אנו מקווים שהמקום הזה יהיה מקום בו כל נער ונערה ירגישו בו כמו בית. אני מאחל לכם שתחיו את החלומות שלכם ותשיגו את המטרות שאליהם אתם שואפים להגיע".

ציפי זוסמן, מנהלת המחלקה לחינוך ילדים ונוער בסיכון במתנ"ס בנימין אמרה בטקס כי, "לנוער הלומד במקום יש כוחות מיוחדים ודרכים שונות ללמוד ולמצות את הכישרונות שלו. הצוות שלנו מעניק להם מעטפת חינוכית וחווייתית ואנחנו זוכים לראות פירות. המעבר למשכן החדש משקף את ההשקעה בנוער. זה מגיע להם".

צילום: שגיב כהן

Back to top button