חדשות חוץמבזקים

הנשיא ביידן ביום השנה למתקפה על הקפיטול: "טראמפ ותומכיו נעצו פיגיון בגרונה של הדמוקרטיה"

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, האשים היום (חמישי) בנאום תקיף בקונגרס האמריקאי לרגל יום השנה למתקפה על בניין הקפיטול בוושינגטון את דונלד טראמפ ותומכיו בנעיצת "פגיון בגרונה של הדמוקרטיה". הוא הזהיר שלמרות שזה לא הצליח, המרד נותר איום רציני על שיטת הממשל האמריקאית.

הביקורת של ביידן הייתה בוטה כלפי הנשיא לשעבר, שאותו האשים בתקיפה ששינתה מהותית את הקונגרס והאומה, והעלתה חששות עולמיים לגבי עתידה של הדמוקרטיה האמריקאית.

"בפעם הראשונה בהיסטוריה שלנו, נשיא לא סתם הפסיד בבחירות, הוא ניסה למנוע את העברת השלטון בדרכי שלום כאשר המון אלים פרץ את הקפיטול", אמר ביידן. "אי אפשר לאהוב את המדינה שלך רק כשאתה מנצח. תומכי הנשיא לשעבר מנסים לשכתב את ההיסטוריה. הם רוצים שתראו ביום הבחירות את יום המרד והמהומה שהתרחשה כאן בשישי בינואר כביטוי אמיתי לרצון העם. האם אנו יכולים לחשוב על דרך מעוותת יותר לראות את המדינה הזו, את אמריקה? אני לא יכול."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"עלינו להיות ברורים לחלוטין מה נכון ומהו שקר", המשיך ביידן, "הנשיא לשעבר של ארצות הברית של אמריקה הפיץ רשת של שקרים בנוגע לבחירות 2020. אנחנו בקרב על נשמתה של אמריקה. לא חיפשתי את הקרב הזה, שהובא לקפיטול הזה שנה מהיום. אבל גם אני לא אתחמק מזה. אני אעמוד בפרץ הזה, אגן על העם הזה. אני לא אתן לאף אחד לנעוץ פגיון בגרונה של הדמוקרטיה הזו".

מנהיגים ומחוקקים רפובליקנים נמנעו במידה רבה מאירועי היום, ופטרו אותם כפוליטיים מדי – חלקם ממשיכים להפיץ טענות שווא על הבחירות.

צילום: Drew Angerer/Pool via AP

Back to top button