חדשות הארץמבזקים

ראש מועצת בנימין לממשלה: "תנו לנו אחריות להקמת מערך בדיקות"

תורי הענק במתחמי בדיקות הקורונה בימים האחרונים, מקשים על הציבור להיבדק. ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, קרא הבוקר (ראשון) לשרי הממשלה ולמשרד הבריאות, להעביר לרשויות המקומיות את האחריות להפעלת וניהול מערך בדיקות הקורונה.

הוא מתח ביקורת על המצב הנוכחי ואמר: "ככה לא מנהלים מגיפה, וככה לא מובילים אזרחים". הוא הציע כי הוא יקח אחריות על מתחמי הבדיקות בבנימין כדי שלתושבים יהיה שירות נאות ובזמן סביר, "אני קורא לה לתת לנו, הרשויות המקומיות המעוניינות בכך את המנדט להקים מערך מתחמי בדיקות. לא צריך הרבה לשם כך: ספקו ערכות, ציוד מגן, עלות עובדים, וסכום קטן אם צריך לשכירות מבנה. המועצה מעמידה את המבנים שלה ללא עלות ותמשיך כך". גנץ הדגיש שאינו מבקש תקציב עודף מעבר לעלויות הישירות.

הוא הסביר כי אינו מתערב במדיניות הבריאותית וכמועצה הוא מיישר קו עם ההנחיות, אך במקביל צריך להעמיד כלים המתאימים למדיניות. "כמועצה אנו רוצים לתת שירות לתושבים, רוצים שמי שמאומת לא ידביק אחרים ורוצים שאנשים יוכלו לעבוד ולא לנהל את שגרת יומם סביב המתנה לבדיקה פשוטה. כשהממשלה לא מאפשרת לעשות זאת היא גורמת לאנשים לעמוד בתורים לא נורמלים, מה שגורם לאבדן שעות עבודה, לעגמת נפש ולמצב בו אנשים שצריכים להיבדק פשוט מוותרים על התהליך המפרך". אמר ראש המועצה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מועצת בנימין ציין כי, "ידענו להוביל ולהיות ראשונים לאורך השנתיים האחרונות לפעמים הרבה לפני משרדי הממשלה. כדאי לכם לנסות. זה יפנה אתכם במשרד הבריאות ובשאר המשרדים להתמקד במה שאתם טובים בו."

צילום: דוברות בנימין

Back to top button