מבזקיםפוליטי / מדיני

חוק הגיור עבר בוועדת שרים לחקיקה: "מתן כהנא וחברי 'ימינה' מנסים להרוס את הרבנות"

וועדת השרים לענייני חקיקה העבירה היום (ראשון) את חוק הגיור מטעם יש עתיד, החוק צפוי להגיע השבוע לכנסת לקריאה טרומית. חוק הגיור מרחיב את סמכויות הגיור הקיימות לרבני ערים ומעניק לרבנים מקומיים, שקיבלו את הסמכתם מידי הרבנות הראשית ושמחזיקים בתפקידים רשמיים לתת תעודות אישור על גיור לפי מסורת ישראל.

חה"כ טור-פז, אשר הגיש את החוק מטעם סיעתו: "הגשתי את הצעת הגיור על מנת להגדיל יהדות בישראל. במדינת ישראל חיים כיום אלפי אנשים המזדהים כיהודים ואינם יהודים לפי ההלכה היהודית. חוק הגיור המוצע, ינגיש את אפשרויות הגיור ויגדיל את האופציות למבקשים בכך".

בדברי ההסבר נכתב: "הצעה זו מבקשת להשיב לרבנים מקומיים את הסמכות לערוך גיורים, כך שיקבלו תעודת אישור המוכרת במדינת ישראל כפי שהיה מקובל בכל ההיסטוריה היהודית ובמדינת ישראל. ההצעה מניחה את התשתית להקמת בתי דין לגיור שיפעלו ברחבי הארץ על מנת לתת מענה הולם לציבור הפונים ולקיבוץ הגלויות הישראלי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה״כ אבי מעוז הגיב לטיוטת החוק שנחשפה: "שוב מתגלית מטרתו האמיתית של מתן כהנא. אחרי שהתחייב בפני רבני הציונות הדתית והבטיח כי הכוח יישאר בידי הרבנות הראשית, כעת מתגלה כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד. מתן כהנא וחברי 'ימינה' מנסים להרוס את הרבנות הראשית שיסד הרב קוק זצ"ל".

סיעת הציונות הדתית הגיבה גם היא: "ימים ספורים לפני פרסום חוק הגיור. השקר מתגלה. כהנא שהצהיר כי סמכויות הרבנות הראשית ישמרו, לא אמר אמת לרבנים אותם הוא ניסה לרתום לתמיכה בחוק המופקר הזה. טיוטת החוק כפי שפורסמה על ידי העיתונאי אמיר אטינגר בסרוגים מעלה כי כהנא מפרק לחלוטין את סמכויות הרבנות הראשית ומפלג את עם ישראל לשבטים. יחד עם איווט ליברמן, כהנא פותח את שוק הגיור לתנועה הרפורמית. יחד השותפים החדשים של כהנא, מנסור עבאס ווליד טאהא יקבעו מי יהיה יהודי. ישראל בסכנה."

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button