מבזקיםצבא וביטחון

מאחז פונה ע"י עשרות שוטרים ואנשי המנהל האזרחי בבנימין: "הממשלה גיבורה רק על יהודים"

עשרות שוטרים ואנשי המנהל האזרחי פשטו הבוקר (שני) על מאחז עוז ציון בבנימין, למטרת הריסת המבנים במקום. במאחז מתגוררות שתי משפחות וגרעין של בחורים, וכן קיים במקום בית מדרש פעיל ובית כנסת. במהלך הפינוי שני תושבים כבלו עצמם לרצפה באמצעות מתקן ברזל. כוחות מד"א הגיעו למקום לטפל במספר נפגעים שמצבם קל.

בגבעה תקפו בחריפות את הפינוי: "נפתלי בנט, איילת שקד וניר אורבך הם האחראים לשליחת כוחות ההרס הבוקר, כחלק ממגמה שמובילה הממשלה שמטרתה הקמת מדינה פלסטינית בשטח. מסביבנו פזורים מאות בתים ערבים שנבנו בצורה בלתי חוקית, אך בנט ושקד בוחרים להרוס דווקא ליהודים. יש כעת מערכה אמיתית על יהודה ושומרון, אך איננו מתכוונים לוותר ונמשיך להיאבק על עתיד ארץ ישראל".

ח"כ איתמר בן גביר שהגיע למקום אמר: "תאוות ההרס של בנט וגנץ להרוס מאחזים לא נגמרת. זו אותה ממשלת ישראל שלא הורסת בנגב, ומעבירה חוק חשמל לפורעי החוק. הממשלה גיבורה רק על יהודים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ממועצת יש״ע נמסר: "על אף שמרבית שרי הממשלה ואף נשיא המדינה הביעו תמיכה בהשארת הישיבה, תושבי חומש סופגים השפלות, התנכלויות והחרמות רכוש מדי יום מהמינהל האזרחי. אנחנו פונים לראש הממשלה בנט ולשר הביטחון גנץ, הפסיקו את ההתנכלויות הבלתי פוסקות על תלמידי הישיבה. הישיבה בחומש נמצאת במקום כבר למעלה 14 שנה, אך מאז הרצח הנורא של יהודה דימנטמן הי״ד, המינהל האזרחי פוקד באובססיה את הישיבה ומתנכל ללומדים. לא יתכן שצמרת הדרג המדיני תתמוך בישיבה, ואתם לא תעשו דבר נגד התנהלות המינהל האזרחי. המדיניות הזו היא פרס לטרור ולא יתכן שהיא תמשיך, המראות הקשים של תלמידי ישיבה עצורים מזכירים תקופות אפלות. אנחנו דורשים מראש הממשלה ושר הביטחון להשליט סדר במינהל האזרחי, להסדיר את הישיבה ולעצור בכך את גל ההתנכלויות המבזה הזה."

צילום: דוברות בנימין

רבה של בית אל, הרב אריאל בראלי, אמר: "הבוקר בוצע הרס על ידי כוחות משטרה בגבעת עוז ציון הסמוכה לגבעת אסף. במקום מתגוררות שתי משפחות ובית מדרש פעיל אשר מקיימים במסירות נפש את מצוות יישוב ארץ ישראל", כתב הרב בראלי, "הם שליחים של כולנו במאבק מול האויב הפלסטיני אשר קובע עובדות בשטח ומשתלט על אדמת הקודש בלא מפריע. אנו קוראים לכם לחבק את המתיישבים הללו ולבקר ולסייע במקום ככל שניתן".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, הגיב: "הבחירה של ממשלת ישראל להרוס פחונים של יהודים ולהעלים עין מסלילת כבישים ובניית אלפי בתים של ערבים, מעידה כי הממשלה השלימה עם פרויקט ההשתלטות הערבי והאירופי על שטחי יהודה ושומרון. אכיפה סלקטיבית היא עוול. ממשלת ישראל בוחרת לאכוף חוק רק נגד בני עמה. ומפנה את גבה לאנשי ההתיישבות.

צילום: ללא קרדיט

Back to top button