מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ תומא סולימאן ביטלה דיון על פוליגמיה בוועדה לקידום מעמד האישה: "גוזלים את האדמות בנגב"

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ אידה תומא סולימאן, ביטלה דיון שהיה אמור להתקיים היום (שני) בסוגיית הפוליגמיה בחברה הבדואית. יוזמי הדיון ביקשו לדחות את פתיחת הישיבה במספר דקות: חבר הכנסת עמיחי שיקלי השתתף במקביל בדיון אחר בכנסת. ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן המתינה במשמר הכנסת לקבלת תוצאות בדיקת אנטיגן ואיחרה בדקות ספורות.

למרות שהנוהג בכנסת במקרים כאלו הוא להמתין זמן סביר, תומא סולימאן נעלה את הדיון לאחר חמש דקות, בטענה ש"יוזמי הדיון לא הופיעו", תוך שהיא דואגת להטיח האשמות ביוזמי הדיון "אני מאוד תוהה אם בכלל ההצעה שלהם לדיון היא למען קידום מעמדן של הנשים הערביות הבדואיות".

סולימאן המשיכה ואמרה כי "ברגעים האלה מתקיימות עבודות של קק"ל באדמות של משפחת אל אטרש בנגב, עבודות שתחת המעטה של לנטוע יערים, מתקיים גזל של אדמות ואלימות כלפי הציבור הערבי הבדואי שם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נעמי קאהן, יו"ר המחלקה הבינלאומית ברגבים וממחברות דו"ח המחקר "לרקוד על כל החתונות" בסוגיית הפוליגמיה, הייתה אמורה להשתתף בדיון ולהציג נתונים חדשים בסוגיה, שכן תנועת רגבים היא אחד משני גורמי החברה האזרחית המשתתפים בוועדה הבינמשרדית למעקב אחר יישום אכיפת דוח פלמור וחוק למניעת פוליגמיה.

בעקבות ביטול הדיון אמרה קאהן: "תומא סולימאן הבהירה היטב בדבריה מה יותר חשוב לה – לא קידום מעמד האישה, אלא מתן רוח גבית לאנרכיה ופריעת החוק בנגב".

צילום: ללא קרדיט

Back to top button