צרכנות

סוגי שיש למטבח ששווה לכם להכיר

משפצים את המטבח? צריכים לבחור שיש? הגעתם למקום הנכון. מדובר באחת ההחלטות הכי חשובות בכל שיפוץ או בנייה של בית חדש ובתחום שלא מפסיק לחדש, הבחירה בשיש יכולה להיות מבלבלת. בשביל זה אנחנו כאן. הכירו את סוגי השיש למטבח שלא כדאי לכם לפספס לפני השיפוץ הבא שלכם.

קרדיט תמונה:pxhere

לפני שנדון בשאלה איזה דגם שיש כדאי לכם, בואו ונבין תחילה ש-90% מסוגי השיש שנמכרים היום בכלל אינם שיש אמיתי.

מה זה שיש סינטטי?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שיש סינטטי הוא למעשה לא שיש בכלל, אלא דמוי שיש. הוא מיוצר במפעל ועובר מגוון רחב של מניפולציות של חימום ודחיסה בלחץ שמעניקים לו את התכונות שלו. היתרון המשמעותי של השיש הסינטטי בא לידי ביטוי בכך שהוא מגיע במגוון של עיצובים וטקסטורות, כך שכשאתם יוצאים לחנויות תוכלו לבחור איזה טקסטורה שאתם רוצים. בתוך כך, ניתן להתאים אותו בקלות לעיצוב של הבית מבלי להסתבך.

מה זה שיש טבעי?

שיש טבעי, כשמו כן הוא, הוא שיש טבעי שחצבו אותו ממש מבטן האדמה. מדובר בשיש יפה ויוקרתי מהבסיס שלו, הוא לא עובר מניפולציה במפעל ולא מבצעים בו שום פעולה על מנת לשנות או לשפר אותו. כמו שהוא יוצא מבטן האדמה, כך הוא מגיע לבית של הלקוח ואין ספק שזה מיוחד. אופציה מעניינת במיוחד הוא שיש גרניט טבעי שנחצב במעמקי האדמה ומשלב יופי לצד עמידות יוצאת דופן.

שיש סינטטי – אילו סוגים קיימים?

שיש אבן קיסר

שיש קיסר, או יותר נכון שיש אבן קיסר, הוא השיש הכי נפוץ כיום במטבחים בישראל. כאמור, מדובר בשיש סינטטי בעל תכונות מעולות ולכן היתרונות שלו גוברים בהחלט על החסרונות. היתרון המשמעותי שלו הוא במגוון. הוא מגיע במגוון רחב של עיצובים וצורות ומתאים לכל סוגי המטבחים.

בנוסף, חלק מדגמי שיש הקיסר מוצעים במחירים נמוכים יותר ביחס לסוגים אחרים של שיש, מה שאומר שהוא גם הופך לנגיש יותר למגוון רחב של אוכלוסיות. אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של אבן הקיסר הוא האחריות שיכול להגיע לכל החיים (בהתאם לסוג המשטח) ולאור העובדה שהשיש הזה מגיע עם אחריות מאד ארוכה, זה ודאי מעיד על האיכות של השיש.

לעומת זאת, לשיש הקיסר יש גם כמה חסרונות שחשוב שתדעו עליהם. ראשית, חשוב לציין שחלק מהדגמים רגישים יותר לשריטות ואם אתם מתכוונים להניח עליו כלי אוכל כבדים או סכינים חדות, אתם צריכים להיזהר עם זה מאד. בנוסף, ישנם דגמים של אבן הקיסר שרגישים לחום, זה אומר שלא תוכלו להניח על השיש דברים חמים כי הוא פשוט ייסדק.

שיש קוריאן

בדומה לשיש אבן קיסר, גם הקוריאן הוא למעשה דמוי שיש שגם הוא מגיע במגוון רחב מאד של עיצובים. מעבר לגמישות העיצובית שלו, מדובר בשיש שקל מאד לתחזוקה, שכן כושר הספיגה שלו נמוך מאד. מה זה אומר בפועל? שהנוזלים, השומנים והכתמים כמעט לא חודרים אותו וכל מה שתצטרכו על מנת לנקות אותו זה לעבור עליו עם מטלית לחה.

לשיש הקוריאן יש יתרון עיצובי חשוב במיוחד, שכן בניגוד לשיש הקיסר שמגיע כפלטות עם סימנים של חיבורים, בשיש קוריאן זה פשוט לא קיים והחיבורים מתבצעים על ידי הלחמה ואתם תקבלו פלטה אחת אחידה. עם זאת משטח קוריאן רגיש מאד לשריטות ואינו עמיד בפני חום – שתי נקודות ששמות את ההתאמה שלא למטבח בסימן שאלה לטעמנו וחשוב לקחת זאת בחשבון.

כמובן שיש עוד מגוון רחב של דגמים של שיש סינטטי, כמו שיש סיליסטון למשל, אך קצרה היריעה מלפרט על כולם כאן.

שיש טבעי – אילו סוגים קיימים?

שיש גרניט הוא שיש אמיתי, שיש טבעי שממש חצבו אותו מהאדמה. זה אומר שלא תוכלו לצפות באיזה שהוא קטלוג לפני שאתם רוכשים אותו והאמת היא שאם תסתכלו על שני לוחות צמודים שלו תוכלו לראות הבדלים בניהם. יש לקוחות שפחות אוהבים את זה, אך מי שמחבב את המראה הטבעי לא יוכל לבחור בשיש סינטטי.

אז כפי שציינו, לשיש הגרניט יש יתרון משמעותי שבא לידי ביטוי בעיצוב המקורי שלו. איך שהוא יוצא מבטן האדמה כך הוא מגיע אליכם הביתה. בנוסף, מדובר בשיש שעמיד מאד בפני חום, כך שאתם יכולים להניח עליו את הסירים הלוהטים של הבישול ללא חשש. שיש הגרניט גם נוח לתחזוקה, שכן בגלל שהוא טבעי כושר הספיגה שלו נמוך מאד, השומנים והכתמים כמעט שלא חודרים אותו ולכן אינו נוטה להתלכלך העמידות מצד שני לחומרי ניקוי גבוהה למדי.

עם זאת, החיסרון הגדול שלו מגיע כמובן בגזרת המחיר, הוא יקר מאד ביחס לשיש סינטטי, מהסיבה הפשוטה שעלות החציבה שלו היא גבוהה מאד. 

שיש חברון

שיש חברון הוא שיש שבעבר היה נפוץ מאד במטבחים הישראלים, אך האמת שהכניסה של המשטחים הסינטטיים לשוק דיי עצרה את הביקוש עבורו. היתרון שלו הוא במחיר, שכן המחיר שלו נמוך יותר ביחס לסוגים אחרים של שיש. 

החיסרון שלו בא לידי ביטוי בכך שהוא קשה לניקוי ואף עלול להישבר כי הוא עדין.

רוצים להכיר סוגי משטחי שיש נוספים? תוכלו לעשות זאת באתר ׳שיש אגם׳ שיצאו לאחרונה במבצעים על מגוון סוגים של משטחים ושיש למטבח ולחיפוי.

לסיכום, אין ספק שיש מגוון רחב של סוגים של שיש ואם תלמדו את כולם לפני שאתם יוצאים לחנות, תוכלו לרכוש את השיש המתאים ביותר עבורכם במחיר הכי משתלם.

Back to top button