חדשות הארץמבזקים

רבה הראשי של אוקראינה ביקר בחומש וחיזק את תלמידי הישיבה

הבוקר (שני), הגיעו כוחות רבים של משמר הגבול וצה"ל לחומש והחרימו ציוד של אחת המשפחות המתגוררות במקום, תוך שהם מפעילים כלפיי המתיישבים אלימות רבה לטענתם, שאף כללה התזת גז פלפל. רבה הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן, הגיע לאחר המקרה וחיזק את רבני ותלמידי הישיבה.

צוות הישיבה הציג לרב אסמן את תנאי המחיה הקשים בהם הם חיים בחומש, את בית המדרש, וכן את הריסותיהם של מבני המגורים שהרסו כוחות הביטחון לפני כשבועיים, לאחר הירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד. הרב אסמן שוחח עם התלמידים ובירך אותם על מסירות הנפש והחלוציות שהם מגלים בהיאחזותם בקרקע, חיזק את ידיהם, והבטיח כי הקהילה היהודית באוקראינה תירתם לסייע ככל יכולתה להתיישבות היהודית בחומש.

בהתייחס לנסיונות הממשלה לפגוע בהתיישבות בחומש, אמר הרב אסמן כי "אף אחד לא יוכל לשבור את רוחו של עם ישראל. אלו ששולחים את החיילים לפנות יהודים מארץ ישראל – שיחזרו בתשובה מיד!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרב חתם את ביקורו במקום באומרו: "אני רוצה לברך את כל היהודים שיושבים כאן במסירות נפש. אנחנו יושבים לנו בתל אביב, באירופה, נחים ומתפנקים, וכאן יהודים יושבים במסירות נפש ולומדים תורה. אני מאחל להם ברכה והצלחה".

צילום: דוברות מטה חומש
צילום: דוברות מטה חומש
צילום: דוברות מטה חומש

Back to top button