כלכלהמבזקים

לראשונה מאז קום המדינה: תקציב בינוי במשרד הרווחה

260 מיליוני ש"ח הוקצו בתקציב השנה לבינוי ושיפוץ מוסדות רווחה ברשויות המקומיות. זאת בנוסף ל-200 מיליון ש"ח לטיפול באלימות במשפחה ובאוכלוסיות במשבר וסיכון ו-60 מיליון ש"ח להרחבת התכניות לאנשים עם מוגבלויות. יו"ר וועדת העבודה והרווחה אפרת רייטן-מרום: נקדם חוק שיעגן תכנית ממשלתית למניעת אובדנות.

השר כהן הדגיש כי "אין תפקיד המשרד כבעבר לכבות שריפות, אלא לזהות ולאתר מראש את אוכלוסיות הסיכון – ולמנוע את הידרדרותם. אנו מעניקים תקציבים לרשויות כדי שיתאימו אותם לאוכלוסיות השונות לפי צרכיהם הייחודיים. קידמנו ליווי של עובדים סוציאליים לילדים במצוקה, ולזהות בקהילה אנשים שמעולם לא היו בקשר עם רשויות הרווחה". לדבריו, 590 תקנים במשרד אינם מאוישים, בגלל השכר הנמוך המוענק בהם, מו"מ מתנהל עם האוצר כדי להעלות את שכר העובדים הסוציאליים, וכן נרשמה עליה של 1.2 מיליארד ₪ בתקציב המשרד מתקציב 2020. הוא קרא לראשי הרשויות-המקומיות למפות את הקשישים, העריריים וחסרי-הבית – כדי להציע להם שיפוץ-הדירה, סיוע בסלי מזון, פעילות תרבותית, חברה ועזרה כלכלית. כהן סיפר על בדיקת אפשרות להבאת עובדי-סיעוד ממרוקו.

סיגל מורן, מנכ"לית המשרד, סיפרה על היערכות רשויות-הרווחה והמוסדות למחסור בכוח-אדם במקרה של התגברות המגפה, ולדבריה, 950 אלף אזרחים רשומים במחלקות הרווחה ברשויות המקומיות (עליה של 7.5% בשנה האחרונה), 165 אלף מקבלי שירות בקהילה ממחלקות אלו, ו-35 מטופלים במסגרת חוץ-ביתיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי חנן פריצקי, מנהל אגף התקציב במשרד, התקציב הכולל קרוב ל-13 מיליארד ש"ח, מתוכם 1.2 מיליארד ש"ח תקציב המשרד, מתוכם 200 מיליון ש"ח המיועדים לטיפול באלימות במשפחה ובאוכלוסיות במשבר וסיכון, 260 מיליון ₪ לשיפוץ ובינוי מסגרות ומחלקות רווחה, 110 מיליון ש"ח להוספת עו"סים ברשויות המקומיות, 60 מיליון ש"ח להרחבת התכניות לאנשים עם מוגבלויות, 176 מיליון ש"ח לביטחון תזונתי, מתוכם 40 מיליון ש"ח לתמיכה בעמותות העוסקות בחלוקת מזון לנזקקים, הענקת כרטיסים-נטענים למשפחות כאלו ועוד.

מיכל רוזין (מרצ) שאלה כיצד יש עדיין סיפורי קשישים המתים עריריים בדירתם, ענבר בזק (יש עתיד) הדגישה את הצורך להתאים את עלויות הנסיעה של העו"סים לבתי מטופלים במועצות האזוריות שם המרחקים גדולים במיוחד, חברתה לסיעה נירה שפק הציעה השקעה במוכנות למצב-חירום, קרן ברק (הליכוד) שיבחה את פרסום המשרד באלימות-במשפחה, מופיד מרעי (כחול לבן) קרא להוספת השקעה במגזר הערבי, אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) הלין על פעילות הקרן הקיימת והמשטרה בנגב, ויעקב אשר (יהדות התורה) הציג את הקושי של רשויות חלשות ובפריפריה – להשיג עובדים סוציאליים.

קרדיט: pixabay

Back to top button