צרכנות

סוחפות את שוק המכוניות בסערה: ארבע סיבות לעבור להנעה חשמלית

ודאי יצא לכם לשמוע על הגעת המכוניות החשמליות לישראל, אשר סוחפות את שוק המכוניות בסערה. ייתכן שאתם אפילו שוקלים להחליף את הרכב הישן שלכם לרכב עם הנעה חשמלית, אך טרם קיבלתם את ההחלטה לעשות זאת. הרשו לנו להציג בפניכם ארבע סיבות נהדרות שיראו לכם בדיוק מדוע המעבר למכונית חשמלית הוא הצעד הנכון ביותר.

חיסכון בהוצאות

אין זה סוד שהוצאות הרכב אינן מסתכמות בסכום הרכישה שלו בלבד, ישנן גם המון הוצאות שוטפות כמו ביטוח, דלק, תחזוקה, תיקונים ועוד. אומנם לא ניתן להימנע מהוצאות אלה לחלוטין, אך כאשר אתם רוכשים רכב חשמלי , אתם יכולים ליהנות מהפחתה משמעותית בהם, שלאורך הזמן תגיע לסכומים גדולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בראש ובראשונה ישנו כמובן החיסכון בהוצאות על דלק. רכב חשמלי כשמו כן הוא, מונע באמצעות חשמל ולא באמצעות שריפת דלקים כפי שקורה במנועי הבנזין והדיזל המיושנים. משמעות הדבר היא שלא תצטרכו עוד להוציא כסף על דלק כלל, אפילו לא קצת. מדובר בהפחתה משמעותית בהוצאות השוטפות על הרכב.

חיסכון נוסף שממנו תוכלו ליהנות הוא חיסכון בהוצאה על תחזוקה ותיקונים. בכלי־רכב חשמליים ישנה שחיקה פחותה הרבה יותר של חלקי ההנעה של הרכב, זאת משום שלא נוצר בסביבתם חום רב והם אינם נשחקים בשל חיכוך זה בזה, כפי שמתרחש בפעולת מנועי הבערה. לכן, ישנו גם פחות בלאי טבעי כך שהביקורים שלכם במוסך יהפכו שכיחים פחות ופחות. בנוסף, ההחלפה של חלקים במנוע החשמלי היא פשוטה יותר ולכן תעלה לכם פחות, מאשר החלפת חלקים במנועים המסורתיים.

שמירה על איכות הסביבה

אנו יודעים כיום אולי יותר מאי פעם כמה חשוב לשמור על כדור הארץ. הזיהום שנפלט כתוצאה משריפת הדלקים במנועי הבערה יוצר פגיעה רבה לא רק בבריאות שלנו, אלא גם בשכבת האוזון, בבעלי החיים ובצמחים, כך אנו למעשה הורסים אט אט את ביתנו היחיד.

זאת למעשה אחת הסיבות המרכזיות שבגינן בכלל הומצאו המכוניות החשמליות, כדי לסייע בשמירה על איכות הסביבה. הודות למנוע החשמלי פליטת החומרים הרעילים מהמכונית מצטמצמת לאפס. באמצעות רכישה של מכונית בעלת הנעה חשמלית אתם תורמים לעתיד טוב יותר עבור כדור הארץ והדור הצעיר.

למעשה, התרומה של דגמים אלה לסביבה גדולה כל כך, שמדינות רבות בעולם כולל ישראל מעניקות לרוכשים הטבות והפחתות במיסים שונים כדי לעודד את קנייתם ולקדם את תחום הקיימות במדינה.

טעינה קלה מאי פעם

אחד החששות שמונעים מרוכשים לבחור במכוניות החשמליות הוא טעינת הסוללה, אך האמת היא שאין לכם כלל ממה לחשוש.

ראשית, בעבר אומנם עמדות טעינה ציבוריות למכוניות חשמליות היו מחזה נדיר יחסית, אך כיום נוספות עוד ועוד עמדות בכל רחבי הארץ, כך שאין כלל סיכוי שתמצאו את עצמכם תקועים ללא כוח בסוללה של הרכב. באשר לעמדות הטעינה הביתיות, כל עוד תקפידו להפקיד את משימת ההתקנה בידי איש מקצוע מוסמך ומיומן, תוכלו ליהנות מהטענה זמינה בבית בכל עת. משמעות הדבר היא שתוכלו לחבר את הרכב לעמדה במהלך הלילה למשל ובבוקר תקומו לסוללה מלאה.

ביצועים מרשימים ביותר

המנוע החשמלי אינו נופל בכוחו ממנוע הבערה, למעשה במובנים רבים הביצועים שלו דווקא טובים הרבה יותר. למנועים החשמליים ישנה יכולת האצה מהירה ומרשימה ביותר, הם מעניקים לנהג שליטה יוצאת דופן על הכביש, דבר שגם מגדיל את הבטיחות של הרכב.
לצד זאת, יכולת ניצול האנרגייה של המכוניות הללו היא נפלאה. הרכב יודע לעשות שימוש בכמות האנרגייה המדויקת ליצירת הביצועים המושלמים, תוך שהוא חוסך לכם טעינה מיותרת.

צילום: pexels

Back to top button