בריאותחדשות חוץ

תקדים רפואי: לב של חזיר הושתל בהצלחה בבן אדם בארה"ב

לראשונה בעולם: רופאים השתילו לב חזיר בחולה במאמץ אחרון להציל את חייו, בבית חולים במרילנד, ארה"ב. מבית החולים נמסר אתמול (שני) כי שלושה ימים לאחר הניתוח הניסיוני מצבו של החולה טוב, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

למרות שמוקדם מדי לדעת אם הניתוח באמת יצליח, הוא מסמן צעד במסע של עשרות שנים לאפשרות של שימוש באיברים של בעלי חיים להשתלות מצילות חיים בבני אדם. רופאים במרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד מסרו שההשתלה הראתה שלב של חיה מהונדסת גנטית יכול לתפקד בגוף האדם ללא דחייה מיידית של גוף האדם.

המטופל, דיוויד בנט, שיפוצניק בן 57 ממרילנד, ידע שאין ערובה לכך שהניסוי יצליח אך מאחר והוא גוסס ולא כשיר להשתלת לב אנושי, לא הייתה לו אפשרות אחרת, אמר בנו לסוכנות הידיעות AP.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"זה היה או למות או לעשות את ההשתלה הזו. אני רוצה לחיות. אני יודע שזה גישוש באפלה, אבל זו הבחירה הסופית שלי", אמר בנט יום לפני הניתוח, זאת לפי הצהרה שסיפקה בית הספר לרפואה של אוניברסיטת מרילנד.

ביום שני, בנט נשם בכוחות עצמו בעודו מחובר למכונת לב-ריאה כדי לסייע לליבו החדש. השבועות הקרובים יהיו משמעותיים כאשר בנט יתאושש מהניתוח והרופאים עוקבים בקפידה אחר מצב הלב שלו.

מסתמי לב של חזירים שימשו בהצלחה במשך עשרות שנים בבני אדם, ובנו של בנט אמר שאביו קיבל אחד לפני כעשור. לגבי השתלת הלב, "הוא מבין את גודל מה שנעשה והחשיבות של זה. אנחנו נמצאים בלא נודע בשלב זה", אמר דיוויד בנט ג'וניור.

יש מחסור עצום באיברים אנושיים שנתרמו להשתלה, מה שמניע מדענים לנסות להבין איך ניתן להשתמש באיברים של בעלי חיים. בשנה שעברה, היו קצת יותר מ-3,800 השתלות לב בארה"ב, מספר שיא, לפי הרשת המאוחדת לשיתוף איברים, המפקחת על מערכת ההשתלות של המדינה.

צילום: Mark Teske/University of Maryland School of Medicine via AP
צילום: Mark Teske/University of Maryland School of Medicine via AP

Back to top button