טיוליםמבזקים

בעכו העתיקה חוזרים לשגרה: מסעדת אורי בורי נפתחה מחדש

שמונה חודשים לאחר הפרעות בעכו העתיקה, התיירנים חוזרים לשגרה: במעמד ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, סגנו אדהם ג׳מל, שגריר ארה״ב בישראל, תומאס נייטס, תיירנים ואנשי תקשורת נפתחו ביום שני מחדש מסעדת אורי בורי ומרכז המידע של JNF בעיר העתיקה שניזוקו קשות במהלך הפרעות בחודש מאי שעבר. את טקס הפתיחה ליוותה מקהלת שלוש הדתות של הקונסרבטוריון העירוני בעכו.

מסעדת אורי בורי המיתולוגית הייתה סגורה בעקבות שיפוצים נרחבים בתום המאורעות. מלון האפנדי שופץ אף הוא ונפתח למבקרים. לאחרונה נרשמה עלייה משמעותית במספר המבקרים בעיר העתיקה, שבאה לידי ביטוי, במקומות הלינה, במסעדות, בשווקים ובאתרי התיירות.

צילום: דוברות עיריית עכו

כמו כן, צימרים חדשים רבים נפתחו לאחרונה, ואלה שנשרפו בפרעות שופצו מחדש ביניהם מליסנדרה , איטאנה וצימרים של רשת האוס סטורי. כולם ייחודיים ומאפיינים יותר מכל את היופי של העיר העתיקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעלי צימרים הגיעו לאירוע שציין יותר מכל את החזרה לשגרה. מירב כרמי בעלת צימרים שנפתחו מחדש בעיר עכו: "אנו מתרגשים מהאירוע היום שמסמן יותר מכל את החזרה לשגרה. בזמן הקורונה עשינו התאמות והפכנו את הרשת שמפעילה שבע סוויטות למרחבים אוטונומיים על מנת לשמור על האורחים שלנו מפני המגיפה ומבלי לגרוע מהייחודיות שיש לנו ברשת, לאחר כמה חודשים חווינו פרעות איומות חלק מהמקומות נשרפו, נחרבו והושחתו. פעלנו במרץ לשקם את כולן וכיום כל הסוויטות עובדות וזוכות לשבחים רבים. אנו פועלים בשיטת אירוח אוטונומי ייחודי שקיים באירופה ובחו"ל. מדובר בטרנד שתופס תאוצה".

האורחים המתארחים בצימרים בעיר נהנים גם מסיור בגלריות ייחודיות – ביניהן גלריית אומנות, שנפתחה לאחרונה בעיר -NAOMEA של היזמת אסתי קהתי , בגלריה יתקיימו מפגשי אומנים, סדנאות אומן ועוד.

מרכז המבקרים JNF נפתח גם הוא לאחר שהשלים שיפוץ לו נדרש, כתוצאה מההרס במאי האחרון. ארגון JNF ארה"ב פותח מחדש את מרכז המידע לתיירות פנים וחוץ בעכו, שיהווה שער לגליל המערבי. ההשקעה במרכז המידע לתייר הינה חלק מתוכנית Go North ("עולים צפונה") שמטרתה לאחד בין אוכלוסיות, נכסים, הזדמנויות ועוצמת האנשים שבצפון, כך שהגליל יהפוך לחלק בשגשוגה של המדינה.

צילום: דוברות עיריית עכו

מרכז המידע שנפתח לפני כשלוש שנים בהשקעה של יותר ממיליון דולר בלב העיר העתיקה קרוב לכיכר פרחי – הכניסה העליונה לשוק, נהרס במהומות. משאבים רבים הושקעו בהחזרתו למצב הראשוני ואף הפיכתו לעוד יותר מרהיב. JNF ארה"ב מאמינים במיזם החשוב הזה בהסתכלות רחבה על עכו והמרחב – כמה חשוב לבנות מחדש לאחר ההרס כאשר האמירה של JNF – ארה"ב מאד ברורה – היא לא הולכת לשום מקום.

המרכז מנוהל ע"י זמן גליל מערבי במטרה לקדם את התיירות באזור על בסיס שיתופי פעולה בין תיירנים – עסקים העוסקים בתיירות.

לפני ההרס המרכז מידע הציג אמנים מעכו והגליל תחת "גלריית המרחב". התערוכה האחרונה "רוח צפונית" נהרסה כליל ובמהלך פברואר הגלריה תפתח מחדש להנאת הציבור.

כמו כן, יוכלו המבקרים להיחשף ולהתרשם מאמנות ותוצרת מקומית של תיירנים מהאזור שיוצגו במרכז כולל ספרים תחת חנות "טעם הגליל".

לדברי מיכל שילוח גל-נור, מנכ"לית עמותת זמן גליל מערבי: "אנו גאים על בחירתו של ארגון JNF ארה"ב בנו לניהול מרכז המידע ועוד יותר גאים על בחירתו לחדש את המרכז ולהשקיע בו מחדש מתוך אמונה מלאה בעתידה של עכו והגליל. אנו מאמינים, כי התיאום והפעילות המשותפת של התיירנים בגליל המערבי, בסיוע JNF ארה"ב, הינם חיוניים על מנת לאפשר לתיירות באזור להפוך לענף צומח, בר קיימא ומתפתח".

אולמות האבירים בעכו, רושמים גם הם לאחרונה עלייה משמעותית במספר המבקרים. אולמות האבירים מאפשרים, הצצה אל חייהם של האבירים הצלבנים שחיו בעכו לפני מאות שנים. בתוך מכלול האולמות, מוצג סיפור בן 4,000 שנה-באמצעות מוצגים מוזיקאליים, הקרנות על הקירות של מסעי הצלב ועוד מידע רב על התקופות השונות. במהלך הסיור יקבל כל מבקר אוזנייה לשימוש ב-10 שפות להפעלת כל התצוגות. במהלך מוצגים, חלק מהרחובות, קאפלה, חנויות ושוק האמנים מהתקופה הצלבנית: נפחות פלדה, נפחות זכוכית, קדרות, אריגה, ריקמה, רציעת עור, קליעת סלים, ייצור בשמים ושמנים ועוד. האולמות משתרעים על פני שטח עצום מתחת לפני הקרקע וכוללים דוכני אמנים אותנטיים וקמרונות אדירים ומרהיבים. לצד האולמות, מוצעות לתיירים כל האטרקציות בעיר.

צילום: דוברות עיריית עכו

ראש העיר שמעון לנקרי, אמר: "העיר עכו נמצאת בימים אלה בתנופת פיתוח וצמיחה מואצת. רק לאחרונה יצאו לשיווק כ-2000 יחידות דיור במזרח העיר וזאת לצד פיתוח משמעותי של התיירות בעיר שמקודם אף הוא. הפתיחה מחדש של מסעדת אורי בורי ומרכז המבקרים JNF ,לצד פתיחת צימרים חדשים, ובנייה מואצת של בתי מלון ממחישה יותר מכל את העובדה שעכו הייתה ותהיה עיר מובילה בתיירות וקולינריה. אני מברך את אורי בורי ואת כל בעלי המסעדות והעסקים, להמשך הצלחה, וגאה יותר מכל בתושבי העיר ובהישג המשמעותי שרשמנו השבוע, עם קבלת פרס החינוך".

Back to top button