חדשות הארץמבזקים

קבינט המומחים: כן להשאיר בתי ספר פתוחים, לא להתקהלויות המוניות

על רקע הגל החמישי והתפשטות וריאנט האומיקרון, קבינט המומחים של משרד הבריאות התכנס אתמול (שני) והמליץ לא לסגור את בתי הספר- אך לאפשר למידה היברידית. לעבור לעבודה מרחוק תוך מתן פיצויים ולאוכלוסייה מבוגרת לצמצם מפגשים חברתיים בשבועות הקרובים.

בחוות דעת כתבו: "הנתונים מחו"ל ממשיכים להדגים אלימות מופחתת של אומיקרון מול דלתא בכל הנוגע לאשפוזים, ועוד יותר מכך – בנוגע לחולים קריטיים ומונשמים. במדינות שונות, למרות ירידה זו היקף ההדבקות הגדול מייצר עומס כבד על מערכות הבריאות המקומית – אולם לא עד כדי קריסה."

עוד כתבו: "הנחת עבודה סבירה להיערכות היא ששיא הגל ייצר עומס כבד על מערכת הבריאות ופגיעה באיכות הטיפול, אשר עשויה בהחלט למנוע טיפול איכותי מציל חיים מחולים שיזדקקו לו. הדבר יקרה הן בגלל עומס חולים מעבר לספיקת המערכת (יכולת הספיגה בקהילה ומניעת הפניה לאשפוז, מספר מאושפזים, מספר מונשמים) המתוחה כבר כעת לקצה בטיפול בעשרות אלפי מאומתים בקהילה ובגלל היעדרות צוותים שהיא כבר משמעותית (תחלואה ובידוד) והשחיקה הכרוכה במצב זה. בשל השינוי הבלתי נמנע במדיניות הבדיקות, איבדנו יכולת להעריך את מספר הנדבקים היומי, ונדרש מנגנון בצורת מדגם המחזיר יכולת להערכה שוטפת של מספר הנדבקים האמיתי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: AP Photo/Lisa Leutner

Back to top button