מבזקיםפוליטי / מדיני

יאיר לפיד: "ממשלת השינוי מחויבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב"

שר החוץ ויו"ר סיעת 'יש עתיד', יאיר לפיד, הגיב לפני זמן קצר (שלישי) להתפרעות הבדואים בדרום עקב נטיעות העצים בידי קק"ל בנגב. יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו וחברי כנסת נוספים הגיבו גם הם לאירועים.

"12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האזור. כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחויבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש. אני מגנה את האלימות בשטח ומגבה את פעילות המשטרה להחזרת הסדר הציבורי." אמר לפיד.

דברי נתניהו: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מיד את ההסתה של רע״מ, שותפתו הבכירה לממשלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה"כ מיקי זוהר הגיב ואמר: "לפיד לא בוחל בשום דרך להגיע לכסא ראש הממשלה. גם במחיר של למכור את הנגב למתפרעים הבדואים."

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חה"כ יריב לוין, בתגובה על ההתפרעויות: "ממשלת בנט נמצאת באובדן שליטה מוחלט. היא איבדה שליטה על ההדבקה ועל ניהול משבר הקורונה, ועכשיו מאבדת את השליטה בנגב. לאירועים בנגב יש שם אחד: טרור. טרור שמתודלק באיומי רע״מ, שותפתו הבכירה של בנט בממשלה. הכניעה המיידית של לפיד לטרור היא מפגן מדהים של חולשה ושל חוסר הבנה בסיסי של המציאות בה אנו חיים. על בנט להבהיר חד משמעית שהנטיעות בנגב יימשכו, על אף קריאתו של לפיד ואיומי רע"מ, ולתת גיבוי מלא לכוחות הבטחון לשים סוף למהומות. אם נותרה מעט אחריות אצל חברי הכנסת של תקווה חדשה וימינה, הם צריכים להבהיר לבנט שכניעה נוספת לטרור ולאיומים של רע״מ תהא סופה המיידי של הממשלה.״

יאיר לפיד נואם בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן.
צילום: רונן טופלברג

Back to top button