מבזקיםפוליטי / מדיני

אושרה העסקת יועץ פרלמנטרי רביעי לח"כ חירש וליו"ר הכנסת לשעבר

ועדת הכנסת, בראשות חה"כ ניר אורבך מסיעת 'ימינה', אישרה היום (רביעי) פה אחד את המלצות הוועדה הציבורית, לקביעת שכר ותשלומים לחברי הכנסת, בראשות הפרופסור יובל אלבשן, בדבר זכאות לחבר כנסת להעסיק יועץ פרלמנטרי רביעי.

א. סיוע לח"כ עם חירשות שישמש כמתורגמן בשפת הסימנים לח"כ. וכן מימון הוצאות לינה ליועץ ביום בו חה"כ אינו לן בביתו בשל פעילותו הפרלמנטרית. החלטה זו באה בהמשך להחלטת הוועדה, בה אושר יועץ רביעי לח"כ אשר הינו מוגבל מבחינה פיזית.
ב. יועץ פרלמנטרי רביעי ליו"ר הכנסת לשעבר, בכנסת העוקבת אחרי הכנסת שבה כיהן חה"כ, כיו"ר הכנסת. ורק בכנסת הסמוכה לכנסת בה כיהן כיו"ר הכנסת. ובתנאי שחה"כ כיהן כיו"ר תקופה שלא תפחת מ-18 חודשים או קדנציה מלאה.

היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד ארבל אסטרחן ציינה, כי על פי החלטת הוועדה, בהתאם להמלצות הוועדה הציבורית, יו"ר הכנסת לשעבר, יו"ר ועדה קבועה ויו"ר ועדה זמנית של הכנסת, יו"ר הקואליציה ומרכז האופוזיציה, וכן ח"כ שאחד מיועציו חלה במחלה קשה שאינה מאפשרת לו לבצע את עבודתו, זכאים להעסיק יועץ רביעי. עו"ד אסטרחן הוסיפה ואמרה כי הוועדה הסכימה לקבל את בקשת יו"ר הכנסת לשעבר, חה"כ יולי אדלשטיין שכיהן כ-10 ימים בתפקיד יו"ר הכנסת בכנסת הקודמת, מאחר והוא כיהן כיו"ר הכנסת כשבע שנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה"כ שירלי פינטו אמרה: "נושא העסקת מתורגמנית לשפת הסימנים, הינו תקדימי ומאתגר את הכנסת, ואני שמחה שהכנסת נענית לפנייתי ומאפשרת לי פעילות פרלמנטרית. לדבריה, המתורגמנית צמודה אלי 24 שעות, היא משמשת לי כפה וכאוזניים. בלעדיה אני לא יכולה לעשות בכנסת שום דבר. הלוואי וכל מקום עבודה בארץ יפעל בפתיחות כמו שהכנסת נוהגת."

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

חשב הכנסת חיים אבידור אמר כי מדובר בעובדת מקצועית מיוחדת, ולא עוזרת פרלמנטרית רגילה, וכי שכרה הותאם לשכר מתורגמן במשק.

יו"ר הוועדה, חה"כ ניר אורבך השיב לטענת חה"כ על תנאי שכרם של יועצי הח"כים ואמר כי צריך לשפר את תנאי יועצי הח"כים אולם עבודתם אינה דומה לעבודת מתורגמן של ח"כ חירש. אורבך שיבח את עבודת הוועדה הציבורית ואמר שהוועדה עובדת בקצב מהיר והפניות אליה נדונות במקצועיות ובמהירות.

Back to top button