מבזקיםפוליטי / מדיני

על אף שלא נתמכה בידי הממשלה: אושרה הצעת חוק להעלאת קצבת הזקנה

למרות שלא זכתה לתמיכת הממשלה, אישרה היום (רביעי) מליאת הכנסת את הצעת חוק הביטוח הלאומי של חבר הכנסת איימן עודה, והצעות דומות של חברי הכנסת אורלי לוי אבקסיס ואוסמה סעדי. 33 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים כאשר הקואליציה לא משתתפת בהצבעה. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין אותה לקריאה ראשונה.

מוצע להעלות את קצבת הזקנה כך שהקצבה החודשית תעמוד על 40% מהסכום הבסיסי במקום 17.7% כפי שהיא כיום, ותוספת התלויים בעד בן זוג תעמוד על 20% מהסכום הבסיסי ובעד כל אחד משני ילדיו הראשונים על 12% מהסכום הבסיסי, במקום 8.9% ו-5.6% בהתאמה היום.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים לידיעות רבות בדבר מצוקתם הקשה של זקנים וזאת בשל קצבת אזרח ותיק נמוכה שאינה מספקת את צרכיהם הבסיסיים. יחס זה של החברה כלפי הזקנים אינו עולה עם ערכים מתקדמים ואנושיים של החברה. על כן הצעת חוק זו מבקשת להעלות את קצבאות האזרח הוותיק, דבר שיאפשר לזקנים לחיות בכבוד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״הפקרת הקשישים לעוני היא פשע שחייב לעבור מהעולם. היום עברה בקריאה טרומית הצעת החוק שלי להעלאת קצבאות הזקנה, ואמשיך לקדם אותה עד שנצליח להעלות את הקצבאות. אם לממשלה יש מיליארדים לפנסיות צבאיות היא יכולה למצוא כסף לקצבת זקנה שמאפשרת חיים בכבוד.״ כתה חה"כ עודה בחשבון הטוויטר שלו.

חה״כ אורלי לוי אבקסיס: ״שרי הממשלה ההרסנית הזו לא אישרו את הצעת החוק שתביא להגדלת הקצבה של אזרחים וותיקים. זוהי הצעה חשובה ואנושית, שתיתן להם לחיות בכבוד, אני שמחה שהצלחנו להעביר אותה במליאת הכנסת. במדינת ישראל חיים כ-160 אלף קשישים מתחת לקו העוני. הם לא באמת חיים, הם שורדים מיום ליום, מהבוקר עד לבוקר שלמחרת במחשבה איך הם יסיימו את החודש וכמה כסף ישאר להם בשביל לשרוד עד הקצבה הבאה."

עוד הוסיפה ואמרה: "הם נתמכים על ידי קצבאות, שבקושי מספיקות לשכר דירה ותרופות. הם מתלבטים אם להוציא את הכסף על אוכל, תרופות, חימום בחורף או לקנות כמה שמיכות זולות שיחממו אותם בשביל לשרוד. מגיע להם לחיות בכבוד. אנחנו חייבים להעניק להם את היכולת להתקיים בכבוד ולא לחיות בעוני שבו הם טובעים, לאפשר להם לישון בלילה מבלי דאגות על המחר".

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button