מבזקיםצרכנות

טיפים תזונתיים לחיטוב הגוף לקראת הקיץ

טיפים תזונתיים לחיטוב הגוף לקראת הקיץ אולי כעת אנו עטופים היטב בשכבות של בגדים, אך ברור לנו היטב שהקיץ יגיע לכאן במהרה. לקראת העונה החמה בה מופיעים להם בגדי הים, הגופיות והמכנסיים הקצרים, אנשים רבים בוחרים להשקיע בחיטוב הגוף. אם זו הבחירה שלכם אתם במקום הנכון, לפניכם מספר טיפים תזונתיים שיעזרו לכם להתחטב לקראת הקיץ בצורה בריאה ונכונה.

רגע לפני – מהו חיטוב?
לפני שניתן לכם טיפים תזונתיים שיעזרו לכם להתחטב, קודם כדאי להבין מהו חיטוב כדי להבין את המטרה טוב יותר. כדי ליצור מראה מחוטב יש להוריד את אחוזי השומן בגוף, בעוד שמתרחשת העלאה במסת השריר באמצעות תזונה מתאימה ומאוזנת המתאימה למטרה בשילוב שגרת אימוני כוח. כך תוכלו להגיע למראה בו המתאר של השרירים נראה לעין וזהו בעצם המראה המחוטב.

שלבו יותר חלבון בתזונה
אם אתם מנסים להשיג את המראה של קוביות בבטן לקראת הקיץ, אין זה מספיק רק להתאמן במרץ מספר פעמים בשבוע. חלק מרכזי בחיטוב הוא דווקא התזונה והיא זו שבאמת תסייע לכם להגיע לתוצאה הרצויה. כפי שאמרנו קודם לכן, עליכם לפתח את שרירי הגוף כדי שהמתאר שלהם יהיה יותר בולט לעין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כדי לבנות את השרירים לאחר האימונים עליכם לספק להם חלבון המסייע בבנייתם מחדש. במהלך אימוני כוח נוצרים קרעים מיקרוסקופיים בסיבי השרירים, אותם הגוף מאחה לאחר האימון בצורה המחזקת את השריר. כדי לשפר את ההחלמה של השריר ולעודד את בנייתם, חשוב לצרוך תזונה נכונה המכילה כמות גדולה של חלבון גם לאחר האימון אך לא רק.

לחלבון ישנם גם יתרונות נוספים מעבר לכך שהוא תורם לבניית השרירים, הוא גם משביע הרבה יותר מאשר פחמימות או שומנים, החשובים גם הם לתזונה מאוזנת. אם אתם רוצים להתחטב ולהוריד את אחוזי השומן בגוף, החלבון יכול לסייע לכם לשמור על מאזן קלורי שלילי בו אתם צורכים פחות קלוריות מאשר אתם מוציאים וכך מתרחשת למעשה ירידה במשקל.

החלבון אינו מקפיץ את רמות האינסולין בדם, שלא כמו פחמימות פשוטות למשל. לכן, עם דיאטה עשירה בחלבון תוכלו ליהנות מתחושת שובע לאורך זמן ותפטרו מקריסות האנרגיה הפתאומיות במהלך היום, המתרחשות עם דיאטה עשירה בפחמימות.

חשוב לזכור עדיין שאין זה אומר כי יש לצרוך חלבון בלבד. הגוף זקוק גם לפחמימות מורכבות ושומנים המספקים לגוף אנרגיה ומרכיבים תזונתיים החיוניים לבריאותכם.

כיצד ניתן לצרוך חלבון?
ישנן מספר דרכים מצוינות לצרוך כמות חלבון משמעותית במהלך היום. הדרך הראשונה היא כמובן לצרוך חלבון באמצעות מזון. במאכלים כמו ביצים, יוגורט, עוף, דגים ואפילו בקטניות מסוימות ישנן כמויות משמעותיות של חלבון אותו תוכלו לצרוך באמצעות אכילה בלבד. בנוסף, כיום בשל המודעות הגוברת לחשיבות החלבון בתזונה ישנם גם משקאות ומעדנים המכילים תוספת חלבון, אותם תוכלו לרכוש בכל סופרמרקט.

בימים בהם אינכם מצליחים לצרוך מספיק חלבון בארוחות מכל סיבה שהיא, תוכלו לצרוך משקאות עם אבקת חלבון המספקים כמות גדולה מאוד של המרכיב החיוני הזה במנה אחת. בתוך אבקות החלבון ישנם מיצויי חלבון ממקורות טבעיים כמו גבינה או חלב.

יחד עם זאת, גם אם אתם טבעונים ואתם מבקשים להימנע מצריכת רכיבים מן החי, תוכלו למצוא אפילו אבקות חלבון טבעוניות המופקות מקטניות כמו אפונה. אמנם אבקות אלה יכילו מעט פחות חלבון מהמשקאות הנפוצים יותר, אך עדיין מדובר בכמות גדולה במיוחד שיכולה לסייע לכם לפתח ולחזק את השרירים. עם שגרת אימונים הנכונה וצריכת חלבון מספקת תוכלו ללא ספק להגיע לקיץ כשאתם מחוטבים היטב.

צילום: pexels

Back to top button