חדשות חוץמבזקים

הר געש תת מימי התפרץ בדרום האוקיינוס השקט, כוננות צונאמי בחוף המערבי של ארה"ב

הר געש תת-ימי התפרץ בעוצמה אדירה היום (שבת) סמוך למדינת האי טונגה באוקיינוס ​​השקט, ושלח גלי צונאמי גדולים, ששלחו תושבים לתפוס מחסה במקומות גבוהים יותר. אזהרת צונאמי הועברה להוואי, אלסקה והחוף המערבי של ארה"ב, כולל דיווחים על גלים חזקים ששוטפים בחוזקה סירות ברציפי הוואי, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

אין בשלב זה דיווחים על פציעות או על היקף הנזק מכיוון שכל החיבור לאינטרנט עם טונגה אבדה בסביבות השעה 18:40. זמן מקומי, כך מסר דאג מאדורי, מנהל ניתוח האינטרנט של חברת מודיעין הרשת קנטיק.

בהוואי, מרכז האזהרה מפני צונאמי באוקיינוס ​​השקט דיווח על גלים שמציפים את החוף מגובה של חצי מטר בנוויליווי, קוואי, ועד 80 ס"מ בהנאליי. "אנחנו מרגישים הקלה שאין דיווח על נזק ורק הצפות קלות ברחבי האיים", נמסר מהמרכז.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: Japan Meteorology Agency via AP

בטונגה, ביתם של כ-105,000 אנשים, סרטון שפורסם ברשתות החברתיות הראה גלים גדולים שוטפים את החוף באזורי החוף, מסתחררים סביב בתים ובניינים, כולל כנסייה. תמונות לוויין הראו התפרצות ענקית, וענן אפר, קיטור וגז עולה כמו פטריה מעל מימי האוקיינוס ​​השקט הכחולים. מצבא ניו זילנד נמסר שהוא עוקב אחר המצב ונשאר בכוננות, ומוכן לסייע אם יתבקש.

צילום: Japan Meteorology Agency via AP

השירותים המטאורולוגיים של טונגה מסרו כי הוכרזה אזהרת צונאמי עבור כל הארכיפלג, ונתונים ממרכז הצונאמי באוקיינוס ​​השקט הראו גלים בגובה של 80 סנטימטרים שזוהו.

צילום: Japan Meteorology Agency via AP

Back to top button