מבזקיםמשפטי/פלילי

ארבעה מהחשודים ברצח יגאל יהושע ז"ל יישארו במעצר עד תום ההליכים נגדם

בית משפט המחוזי בלוד הורה בשבוע שעבר על מעצרם עד תום ההליכים של ארבעה מהנאשמים ברצח יגאל יהושע בלוד במהלך מבצע שומר החומות. באשר לשלושה נאשמים נוספים ייתן בית המשפט את החלטתו בהמשך החודש. השבעה הואשמו כי במהלך פרעות תשפ"א תקפו רכבים של יהודים באמצעות בלוקים ואבנים סמוך לאולם אירועים בלוד, באחד מהרכבים נסע יגאל יהושע הי"ד אשר נרצח מפגיעות האבנים.

במהלך הדיון הלינו סנגוריהם של המחבלים על כך שהחקירה בוצעה בידי השב"כ, ושהאירוע הוגדר כאירוע טרור. הסנגורים טענו כי הנאשמים הינם 'אנשים נורמטיבים', וחלקם הוסיפו כי בשל חקירת השב"כ לא ניתן לסמוך על הודאות הנאשמים.

כמו כן טענו הסנגורים שהיות ולא ידוע איזו אבן פגעה בנרצח, אין להאשים את כל המחבלים ברצח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו', המלווה את אחיו של המנוח ואשר נכח בדיון, מחה על טענות סנגורי הנאשמים: "כל שבעת המחבלים היו שותפים מלאים לרצח טרוריסטי. כיצד יש הווה אמינא שלא לעצרם עד תום ההליכים? המחבלים הארורים וידאו את זהותו היהודית של הנרצח הי"ד בטרם בצעו את זממם. עצם המחשבה על שחרור המחבלים מהווה פגיעה בהרתעה. מדובר במחבלים טרוריסטים אשר מהווים סכנה מידית כלפי כל אזרח ישראלי ממוצא יהודי. בנוסף, למחבלים אלו צפוי מאסר עולם – מה שמחזק את מסוכנותם לביצוע פיגוע נוסף בלא שיהיה ניתן לגבות מהם מחיר".

כאמור, ארבעה מהנאשמים הסכימו למעצר עד תום ההליכים נגדם תוך שהם שומרים על זכותם לבקש עיון מחדש, ולגבי שלושת הנאשמים הנותרים תינתן החלטה בסוף החודש.

לפי כתב האישום רוב הנאשמים עבדו באולם האירועים הנמצא בבעלות משפחת חסונה, ממנו ביצעו את הפיגוע. שניים מהנאשמים הינם בני משפחת חסונה, ושניים שוהים בלתי חוקיים מיהודה ושומרון. הפורעים הבעירו אש בצידי הכביש כדי להאט את נסיעת הרכבים. בעת שהרכבים האטו בדקו הפורעים את זהות נוסעי הרכב ודיווחו לנאשמים האם נוסעי הרכב יהודים או ערבים. רכבו של יגאל יהושע שעבר במקום זוהה כרכב יהודי.

הנאשמים תקפו את הרכב בסלעים ובלוקים, כאשר אחד מהבלוקים פגע בראשו של יהושע הי"ד וגרם לו להאט את נסיעתו. הפורעים התקרבו אל רכבו וזיהו שיהושע הי"ד נפגע. יהושע הי"ד הצליח להמשיך בנסיעה עוד מטרים ספורים, ועצר. לאחר כמה דקות, בכוחותיו האחרונים, המשיך בנסיעה לחנייה הסמוכה לביתו – שם איבד את הכרתו. יגאל יהושע הי"ד פונה במצב קשה לבית החולים, ולאחר שישה ימים נפטר מפצעיו.

יגאל יהושוע ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

Back to top button